Szkolenie
Szkolenia lotnicze
Jesteśmy jednym z najdłużej działających ośrodków szkolących pasjonatów lotnictwa ultralekkiego w Polsce. Prowadzimy szkolenia lotnicze do świadectw kwalifikacji dla kandydatów na pilotów samolotów ultralekkich i pilotów motolotni. Dzięki wykwalifikowanej i utytułowanej kadrze instruktorskiej gwarantujemy profesjonalne szkolenie przy użyciu najnowocześniejszych samolotów i motolotni. Nasza oferta jest skierowana również do osób posiadających kwalifikacje lotnicze, którym oferujemy szkolenia doskonalące, specjalistyczne, i przeszkolenia na nowy typ. Dzięki różnym formułom szkolenia, dyspozycyjnej kadrze instruktorskiej oraz szerokiej flocie samolotów i motolotni możemy dopasować całe szkolenie do preferencji i ograniczeń czasowych kursanta. Szkoła Mikrolot jest wpisana do Ewidencji Podmiotów Szkolących prowadzonej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego pod numerem 85RPS-02/2013/2.
Szkolenie samolotowe:
Szkolenie do świadectwa kwalifikacji pilota samolotu ultralekkiego (UACP)
Szkolenie składa się z części teoretycznej, praktycznej oraz egzaminu przed egzaminatorem Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej ULC. Szkolenie teoretyczne w wymiarze 60 godzin obejmuje nauczanie z następujących przedmiotów:
- Prawo lotnicze
- Człowiek – możliwości, ograniczenia
- Meteorologia
- Łączność
- Nawigacja
- Procedury operacyjne
- Osiągi i planowanie lotu
- Zasady lotu
- Bezpieczeństwo lotów
- Obsługa statku powietrznego i wyposażenia
i może odbywać się grupowo metodą stacjonarną lub indywidualnie metodą seminaryjną lub e-learningu.
Szkolenie praktyczne do Świadectwa kwalifikacji pilota samolotu ultralekkiego obejmuje minimum 28 godzin lotu i jest poprzedzone przygotowaniem naziemnym.
Głównymi elementami szkolenia praktycznego są:
- Loty do strefy i po kręgu,
- Starty i lądowania w ograniczonym terenie/lądowisku tymczasowym,
- Przeloty nawigacyjne VFR.
W ramach szkolenia, kandydat na pilota musi wylatać 8 godzin w charakterze dowódcy statku powietrznego.
Wymagania wobec kandydata do szkolenia:
- W przypadku osób niepełnoletnich, uwierzytelniona zgoda rodziców lub opiekunów prawnych,
- Posiadanie orzeczenia lotniczo lekarskiego przed pierwszym lotem samodzielnym.
Koszt szkolenia samolotowego teoretycznego wraz z materiałami dydaktycznymi w formie elektronicznej wynosi 1800 zł brutto,
Koszt szkolenia praktycznego (28 h) wynosi 16.800 zł brutto*.
Uprawnienie instruktorskie INS(A) wpisywane do świadectwa kwalifikacji pilota samolotu ultralekkiego UACP
Składa się ze szkolenia teoretycznego obejmuje 130 godzin wykładów i ćwiczeń z następujących przedmiotów:
- Psychologia
- Pedagogika
- Prawo lotnicze i przepisy wykonywania lotów
- Metodyka szkolenia
- Organizacja lotów szkolnych i kierowanie nimi
- Łączność radiowa
- Zasady lotu
- Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach
- Człowiek –możliwości i ograniczenia
- Szczegółowe przypadki w locie –zagadnienie bezpieczeństwa latania
- Przygotowanie do lotu i eksploatacja motolotni
Szkolenie praktyczne do uzyskania uprawnienia instruktora może być rozpoczęte po ukończeniu szkolenia teoretycznego i obejmuje, co najmniej 8 godzin lotów metodycznych oraz co najmniej 1 godzinę kierowania lotami szkolnymi.
Po zakończeniu szkolenia, kandydat na instruktora samolotowego otrzymuje stosowne zaświadczenie i przystępuje do egzaminu teoretycznego i praktycznego przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną ULC.
Wydanie uprawnienia następuje po zaliczeniu egzaminów i odbyciu nadzorowanej praktyki instruktorskiej.
Wymagania stawiane kandydatom na instruktora samolotu ultralekkiego
- ukończone 21 lat,
- ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie,
- ważne uprawnienie podstawowe do pilotowania samolotu UAP(L),
- posiadać, co najmniej 200 godz. nalotu PIC - jako dowódca na samolotach ultralekkich.
Koszt szkolenia instruktorskiego teoretycznego 4800 zł brutto, szkolenia praktycznego 4640 zł*.
Uprawnienie do lotów nocnych VFR dla pilotów samolotowych
Szkolenie składa się z pięciogodzinnego kursu teoretycznego i pięciogodzinnego szkolenia praktycznego w lotach nocnych. Kandydat nie zdaje egzaminu przed LKE, uprawnienie jest wpisywane do dokumentu osobistej praktyki lotniczej pilota samolotu.
Wymagania stawiane kandydatom do uzyskania uprawnienia „Loty nocne VFR”:
- Musi posiadać świadectwo kwalifikacji pilota samolotu (UACP) z ważnym uprawnieniem podstawowym UAP(L),
- Uprawnienie do prowadzenia komunikacji radiotelefonicznej,
- Ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie,
- Doświadczenie na typie, na którym będzie szkolony,
Koszt szkolenia teoretycznego wynosi 500 zł a praktycznego (5h) wynosi 3300 zł*. Wszystkie ceny brutto
Uprawnienie do lotów w przestrzeniach kontrolowanych (CVFR) dla pilotów samolotowych
Kurs składa się z sześciogodzinnego szkolenia teoretycznego w formie wykładu i szkolenia praktycznego na lotnisku kontrolowanym. Uprawnienie jest wpisywane do dokumentu osobistej praktyki lotniczej pilota w związku z tym kandydat nie zdaje egzaminu przed LKE. W trakcie szkolenia należy wykonać dwa przyloty i odloty z lotniska kontrolowanego oraz wykonać kręgi nadlotniskowe.
Wymagania wobec kandydata:
- kandydat musi posiadać świadectwo kwalifikacji pilota samolotu ultralekkiego (UACP), z ważnym uprawnieniem podstawowym UAP(L),
- uprawnienie do prowadzenia korespondencji radiotelefonicznej R/T.
Koszt szkolenia teoretycznego wynosi 500 zł, praktyczne 600 zł/h lotu plus opłaty lotniskowe. Wszystkie ceny brutto.
Szkolenie motolotniowe:
Szkolenie do świadectwa kwalifikacji pilota motolotni PHGP
Składa się z części teoretycznej, praktycznej na ziemi oraz w powietrzu i jest zakończone egzaminem państwowym przed egzaminatorem LKE. Szkolenie teoretyczne obejmuje 52 godziny nauczania z następujących przedmiotów:
- Prawo lotnicze
- Człowiek – możliwości, ograniczenia
- Meteorologia
- Nawigacja
- Procedury operacyjne
- Osiągi i planowanie lotu
- Wiedza ogólna o motolotni
- Zasady lotu motolotni
- Bezpieczeństwo lotów
- Łączność
Szkolenie teoretyczne może odbywać się indywidualnie w formie zaocznej lub e-learningowej oraz w formie grupowej stacjonarnej lub zaocznej.
Szkolenie praktyczne do uzyskania świadectwa kwalifikacji pilota motolotni PHGP wymaga wylatania minimum 25 godzin z czego 8 jako dowódca.
Składa się z:
- Loty do strefy i po kręgu,
- Starty i lądowania w ograniczonym terenie/lądowisku tymczasowym,
- Przeloty nawigacyjne VFR.
Wymagania wobec kandydata do szkolenia na pilota motolotni:
- W przypadku osób niepełnoletnich, uwierzytelniona zgoda rodziców lub opiekunów prawnych,
- Wykształcenie minimum podstawowe.
Koszt szkolenia motolotniowego teoretycznego wraz z materiałami dydaktycznymi w formie elektronicznej wynosi 1800 zł brutto,
Koszt szkolenia motolotniowego praktycznego (25 h) wynosi 14.250 zł brutto*.
Szkolenie do uprawnień PHG(S) , czyli loty połączone ze startem i lądowaniem na wodzie, wpisywane do świadectwa kwalifikacji pilota motolotni.
Kurs składa się z części teoretycznej, praktycznej i egzaminu przed egzaminatorem Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej. Uprawnienie jest wpisywane do świadectwa kwalifikacji pilota motolotni.Szkolenie teoretycznego obejmuje nauczanie z następujących przedmiotów:
- Budowa i wyposażenie motolotni z pływakami,
- Prawo i procedury poruszania się po akwenach,
- Zasady wykonywania lotów,
- Bezpieczeństwo w lotach hydro.
Szkolenie praktyczne składa się z minimum 6 godzin lotu na następujące zadania:
- Loty do strefy i po kręgu,
- Sytuacje awaryjne,
- Loty samodzielne po kręgu.
Wymagania wobec kandydata:
- Musi posiadać świadectw kwalifikacji pilota motolotni z wpisem PHG (L),
- Nalot ogólny na motolotniach minimum 100 h,
- Orzeczenie lotniczo-lekarskie odpowiednie pilota dla motolotni.
Cena szkolenia teoretycznego wynosi 500 zł, praktycznego do ustalenia.
Uprawnienie do lotów w przestrzeniach kontrolowanych (CVFR) dla pilotów motolotni
Kurs składa się z sześciogodzinnego szkolenia teoretycznego w formie wykładu i szkolenia praktycznego na lotnisku kontrolowanym. Uprawnienie jest wpisywane do dokumentu osobistej praktyki lotniczej pilota motolotni w związku z tym kandydat nie zdaje egzaminu przed LKE. W trakcie szkolenia należy wykonać przyloty i odloty z lotniska kontrolowanego oraz kręgi nadlotniskowe.
Wymagania wobec kandydata:
- kandydat musi posiadać świadectwo kwalifikacji pilota motolotni (PHGP), z ważnym uprawnieniem podstawowym PHG(L),
- 50 godzin nalotu ogólnego na motolotniach,
- uprawnienie do prowadzenia korespondencji radiotelefonicznej R/T.
Koszt szkolenia teoretycznego wynosi 500 zł, praktyczne 570 zł/h lotu plus opłaty lotniskowe. Szacowany koszt szkolenia praktycznego to ok 2800 zł. Wszystkie ceny brutto.
Uprawnienie do lotów nocnych dla pilotów motolotniowych
Szkolenie składa się z pięciogodzinnego kursu teoretycznego i minimum dwóch godzin lotów nocnych. Kandydat nie zdaje egzaminu przed LKE, uprawnienie jest wpisywane do dokumentu osobistej praktyki lotniczej pilota motolotni.
Wymagania stawiane kandydatom do uzyskania uprawnienia „Loty nocne VFR”:
- Musi posiadać świadectwo kwalifikacji pilota motolotni (PHGP) z ważnym uprawnieniem podstawowym PHG(L),
- 100 godzin nalotu ogólnego na motolotniach,
- Doświadczenie na typie, na którym będzie szkolony,
- Uprawnienie do prowadzenia korespondencji radiotelefonicznej w przypadku lotów zorganizowanych;
Koszt szkolenia teoretycznego wynosi 500 zł a praktycznego (2h) wynosi 1300 zł*. Wszystkie ceny brutto.
Uprawnienie instruktorskie INS wpisywane do świadectwa kwalifikacji pilota motolotni PHGP
Składa się ze szkolenia teoretycznego obejmuje 130 godzin wykładów i ćwiczeń z następujących przedmiotów:
- Psychologia
- Pedagogika
- Prawo lotnicze i przepisy wykonywania lotów
- Metodyka szkolenia
- Organizacja lotów szkolnych i kierowanie nimi
- Łączność radiowa
- Zasady lotu
- Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach
- Człowiek –możliwości i ograniczenia
- Szczegółowe przypadki w locie –zagadnienie bezpieczeństwa latania
- Przygotowanie do lotu i eksploatacja motolotni
Szkolenie praktyczne obejmuje co najmniej 6 godzin lotów metodycznych w ramach szkolenia w powietrzu, co najmniej 1 godzinę kierowania lotami szkolnymi oraz nauczanie posługiwania się radiostacją naziemną. Po zakończeniu szkolenia, kandydat na instruktora motolotniowego otrzymuje stosowne zaświadczenie i przystępuje do egzaminu teoretycznego i praktycznego przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną. Wydanie uprawnienia następuje po zaliczeniu egzaminów i odbyciu nadzorowanej praktyki instruktorskiej.
Wymagania stawiane kandydatom na instruktora motolotniowego:
- Musi posiadać świadectwo kwalifikacji pilota motolotni (PHGP), z ważnym uprawnieniem podstawowym PHG(L),
- Mieć ukończone 18 lat,
- Posiadać orzeczenie lotniczo-lekarskie,
- Posiadać 150 godzin nalotu jako dowódca motolotni.
Koszt szkolenia teoretycznego wynosi 4800 zł brutto.
Koszt szkolenia praktycznego wynosi 3300 zł brutto*.
* Podane ceny mają charakter informacyjny i przedstawiają przybliżone koszty szkolenia przy założeniu wylatania przez szkolonego minimalnej ilości godzin przewidzianych programem. W przypadku nieopanowania umiejętności w minimalnym czasie, cena szkolenia będzie powiększona o dodatkowo wylatane godziny wg obowiązującego cennika. Podane ceny nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art 66 par.1 Kodeksu Cywilnego. O aktualne ceny szkoleń i usług prosimy pytać mailowo lub telefonicznie.
Sprzęt używany do szkolenia lotniczego:
Samolot Pipistrel Virus SW -prędkość przelotowa 250 km/h, silnik 100 KM, śmigło o zmiennym skoku, hamulce aerodynamiczne, klapy, awionika Dynon Sky View, autopilot, radio, transponder z modem S, system ratunkowy, dopuszczony do wykonywania lotów VFR noc.
Samolot Aeroprakt A22L -prędkość przelotowa 160 km/h, silnik 100 KM, śmigło o stałym skoku, klasyczna zestaw awioniki, radio, transponder z modem S, system ratunkowy, zaczep do holowania szybowców i banerów. Samolot jest dopusczony do wykonywania lotów VFR noc.
Samolot 3Xtrim -prędkość przelotowa 150 km/h, silnik 80 KM, śmigło o stałym skoku, awionika Dynon, radio, transponder z modem C, FLARM, Samolot jest dopusczony do wykonywania lotów VFR noc.
Motolotnia Air Creation Tanarg 912 NEO silnikiem Rotax 912 100 KM, skrzydło BioniX 2 z trymerem typu „gorset”, awionika MGL, radio, transponder z modem S, GPS Garmin. Motolotnia jest dopuszczona do wykonywania lotów VFR noc
FAQ
Dlaczego warto skorzystać z naszej oferty?
Od dłuższego czasu myślę o szkoleniu, jednak nigdy wcześniej nie leciałem(am) samolotem ani motolotnia i obawiam się czy nadaję się do latania?
Jakie dokumenty należy złożyć przed rozpoczęciem szkolenia?
Gdzie można zrobić badania lotniczo-lekarskie ?
Jak długo trwa szkolenie teoretyczne i w jakiej formie może się odbyć?
Jak długo trwa szkolenie praktyczne?
Gdzie odbywa się szkolenie praktyczne?
Ile godzin trzeba wylatać żeby ukończyć praktyczne szkolenie motolotniowe?
Ile godzin trzeba wylatać żeby ukończyć praktyczne szkolenie samolotowe?
- w tym, co najmniej 8 godzin lotu w charakterze dowódcy statku powietrznego;
- z czego, co najmniej 4 godziny lotu nawigacyjnego, w tym przelot nawigacyjny co najmniej 150 km, podczas którego należy wykonać jedno lądowanie z pełnym zatrzymaniem na lotnisku innym niż lotnisko startu.
Na jakim sprzęcie będzie dobywać się szkolenie motolotniowe?
Na jakim sprzęcie będzie dobywać się szkolenie samolotowe?
Co oznacza skrót UACP?
Co oznacza skrót PHGP?
Jak wygląda egzamin państwowy na świadectwo kwalifikacji i gdzie się on odbywa?
Jaka jest zdawalność egzaminów państwowych na świadectwo kwalifikacji?
Po co jest świadectwo radiooperatora i gdzie zdaje się egzamin radiowy?
Jakie uprawnienia posiada pilot motolotni? i jakie może wykonywać loty po zdaniu egzaminu i odebraniu świadectwa kwalifikacji?
Jakie uprawnienia posiada pilot samolotu ultralekkiego i jakie może wykonywać loty po zdaniu egzaminu i odebraniu świadectwa kwalifikacji?
Gdy po zdaniu egzaminu nie będę posiadał(a) własnego sprzętu mogę wypożyczać go ze Szkoły?
Czy na podstawie orzeczenia lotniczo-lekarskiego klasy I i II można wykonywać loty na ultralekkich statkach powietrznych lub motolotniach?
Czy po zakończeniu szkolenia mogę liczyć na pomoc instruktorów Ośrodka przy zakupie sprzętu i przygotowaniu własnego lądowiska?
Ile kosztuje szkolenie samolotowe?
Ile kosztuje szkolenie motolotniowe?
Jakie są dodatkowe koszty szkolenia?
Ile kosztuje egzamin na świadectwo kwalifikacji?
Czy żeby latać motolotnią trzeba mieć badania lotniczo -lekarskie?
Wymóg posiadania badań lotniczych dotyczy pilotów motolotniowych wykonujący czynności lotnicze na podstawie posiadanego uprawnienia instruktorskiego, uprawnienia do lotów z pasażerem oraz uczestniczący we współzawodnictwie sportowym organizowanym przez polski związek sportowy.