Szkolenia lotnicze 

Jesteśmy jednym z najdłużej działających ośrodków szkolących pasjonatów lotnictwa ultralekkiego w Polsce. Prowadzimy szkolenia lotnicze do świadectw kwalifikacji dla kandydatów na pilotów samolotów ultralekkich i pilotów motolotni. Dzięki wykwalifikowanej  i utytułowanej kadrze instruktorskiej gwarantujemy profesjonalne szkolenie przy użyciu najnowocześniejszych samolotów i motolotni. Nasza oferta jest skierowana również do osób posiadających kwalifikacje lotnicze, którym oferujemy szkolenia doskonalące, specjalistyczne,  i przeszkolenia na nowy typ. Dzięki różnym  formułom szkolenia, dyspozycyjnej kadrze instruktorskiej oraz szerokiej flocie samolotów i motolotni możemy dopasować całe szkolenie do preferencji i ograniczeń czasowych kursanta. Szkoła Mikrolot jest wpisana do Ewidencji Podmiotów Szkolących prowadzonej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego pod numerem 85RPS-02/2013/2.

 

Szkolenie samolotowe:

Szkolenie do świadectwa kwalifikacji pilota samolotu ultralekkiego (UACP)

Szkolenie składa się z części teoretycznej, praktycznej oraz egzaminu przed egzaminatorem Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej ULC. Szkolenie teoretyczne w wymiarze 60 godzin obejmuje nauczanie z następujących przedmiotów:

i może odbywać się grupowo metodą stacjonarną lub indywidualnie metodą seminaryjną lub e-learningu.  
Szkolenie praktyczne do Świadectwa kwalifikacji pilota samolotu ultralekkiego  obejmuje minimum 28 godzin  lotu i jest poprzedzone przygotowaniem naziemnym. 
Głównymi elementami  szkolenia praktycznego są:

W ramach szkolenia, kandydat na pilota musi wylatać 8 godzin w charakterze dowódcy statku powietrznego.
Wymagania wobec kandydata do szkolenia:

Koszt szkolenia samolotowego teoretycznego wraz z materiałami dydaktycznymi w formie elektronicznej  wynosi 1800 zł brutto,
Koszt szkolenia praktycznego (28 h) wynosi 16.800 zł brutto*.

Uprawnienie instruktorskie INS(A) wpisywane do świadectwa kwalifikacji pilota samolotu ultralekkiego UACP

Składa się ze szkolenia teoretycznego obejmuje 130 godzin wykładów i ćwiczeń  z następujących przedmiotów:

Szkolenie praktyczne do uzyskania uprawnienia instruktora może być rozpoczęte po ukończeniu szkolenia teoretycznego i obejmuje, co najmniej 8 godzin lotów metodycznych oraz co najmniej 1 godzinę kierowania lotami szkolnymi.
Po zakończeniu szkolenia, kandydat na instruktora samolotowego otrzymuje stosowne zaświadczenie i przystępuje do egzaminu teoretycznego i praktycznego przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną ULC. 
Wydanie uprawnienia następuje  po zaliczeniu egzaminów i odbyciu nadzorowanej praktyki instruktorskiej.
Wymagania stawiane kandydatom na instruktora samolotu ultralekkiego 

Koszt szkolenia instruktorskiego teoretycznego  4800 zł brutto, szkolenia praktycznego 4640 zł*.

Uprawnienie do lotów nocnych VFR dla pilotów samolotowych

Szkolenie składa się z pięciogodzinnego kursu teoretycznego i pięciogodzinnego szkolenia praktycznego w lotach nocnych. Kandydat nie zdaje egzaminu przed LKE, uprawnienie jest wpisywane do dokumentu osobistej praktyki lotniczej  pilota samolotu.
Wymagania stawiane kandydatom do uzyskania uprawnienia „Loty nocne VFR”:

Koszt szkolenia teoretycznego wynosi 500 zł a praktycznego (5h)  wynosi 3300 zł*. Wszystkie ceny brutto

Uprawnienie do lotów w przestrzeniach kontrolowanych (CVFR) dla pilotów samolotowych

Kurs składa się z sześciogodzinnego szkolenia teoretycznego w formie wykładu i szkolenia praktycznego na lotnisku  kontrolowanym. Uprawnienie jest wpisywane do dokumentu osobistej praktyki lotniczej  pilota w związku z tym kandydat nie zdaje egzaminu przed LKE. W trakcie szkolenia należy wykonać  dwa przyloty i odloty z lotniska kontrolowanego oraz  wykonać kręgi nadlotniskowe.
Wymagania wobec kandydata:

Koszt szkolenia teoretycznego wynosi 500 zł, praktyczne 600 zł/h lotu plus opłaty lotniskowe.  Wszystkie ceny brutto.

Szkolenie motolotniowe:

Szkolenie do świadectwa kwalifikacji pilota motolotni PHGP 

Składa się z części teoretycznej, praktycznej na ziemi oraz  w powietrzu i jest zakończone egzaminem państwowym przed egzaminatorem LKE. Szkolenie teoretyczne obejmuje 52 godziny nauczania z następujących przedmiotów:

Szkolenie teoretyczne może odbywać się indywidualnie  w formie zaocznej lub e-learningowej oraz w formie grupowej stacjonarnej lub zaocznej.
Szkolenie praktyczne do uzyskania świadectwa kwalifikacji pilota motolotni PHGP wymaga wylatania minimum 25 godzin z czego 8 jako dowódca. 
Składa się z:

Wymagania wobec kandydata do szkolenia na pilota motolotni:

Koszt szkolenia motolotniowego teoretycznego wraz z materiałami dydaktycznymi w formie elektronicznej wynosi 1800 zł brutto,
Koszt szkolenia motolotniowego praktycznego (25 h)  wynosi 14.250 zł brutto*.

Szkolenie do uprawnień PHG(S) , czyli loty połączone ze startem i lądowaniem na wodzie, wpisywane do świadectwa kwalifikacji pilota motolotni.

Kurs składa się z części teoretycznej, praktycznej i egzaminu przed egzaminatorem Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej. Uprawnienie jest wpisywane do świadectwa kwalifikacji pilota motolotni.Szkolenie teoretycznego  obejmuje nauczanie z następujących przedmiotów:

Szkolenie praktyczne składa się z minimum 6 godzin lotu na następujące zadania:

Wymagania wobec kandydata:

Cena szkolenia teoretycznego wynosi 500 zł, praktycznego do ustalenia.

Uprawnienie do lotów w przestrzeniach kontrolowanych (CVFR) dla pilotów motolotni

Kurs składa się z sześciogodzinnego szkolenia teoretycznego w formie wykładu i szkolenia praktycznego na lotnisku  kontrolowanym. Uprawnienie jest wpisywane do dokumentu osobistej praktyki lotniczej  pilota motolotni w związku z tym kandydat nie zdaje egzaminu przed LKE. W trakcie szkolenia należy wykonać przyloty i odloty z lotniska kontrolowanego oraz kręgi nadlotniskowe.
Wymagania wobec kandydata:

Koszt szkolenia teoretycznego wynosi 500 zł, praktyczne 570 zł/h lotu plus opłaty lotniskowe. Szacowany koszt szkolenia praktycznego to ok 2800 zł. Wszystkie ceny brutto.

Uprawnienie do lotów nocnych dla pilotów motolotniowych

Szkolenie składa się z pięciogodzinnego kursu teoretycznego i minimum dwóch godzin lotów nocnych. Kandydat nie zdaje egzaminu przed LKE, uprawnienie jest wpisywane do dokumentu osobistej praktyki lotniczej  pilota motolotni.
Wymagania stawiane kandydatom do uzyskania uprawnienia „Loty nocne VFR”:

Koszt szkolenia teoretycznego wynosi 500 zł a praktycznego (2h)  wynosi 1300 zł*. Wszystkie ceny brutto.

Uprawnienie instruktorskie INS wpisywane do świadectwa kwalifikacji pilota motolotni PHGP

Składa się ze szkolenia teoretycznego obejmuje 130 godzin wykładów i ćwiczeń  z następujących przedmiotów:

Szkolenie praktyczne obejmuje co najmniej 6 godzin lotów metodycznych w ramach szkolenia w powietrzu, co najmniej 1 godzinę kierowania lotami szkolnymi oraz nauczanie posługiwania się radiostacją naziemną. Po zakończeniu szkolenia, kandydat na instruktora motolotniowego otrzymuje stosowne zaświadczenie i przystępuje do egzaminu teoretycznego i praktycznego przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną. Wydanie uprawnienia następuje  po zaliczeniu egzaminów i odbyciu nadzorowanej praktyki instruktorskiej.
Wymagania stawiane kandydatom na instruktora motolotniowego:

Koszt szkolenia teoretycznego  wynosi 4800 zł brutto.
Koszt szkolenia praktycznego wynosi 3300 zł brutto*.

*  Podane ceny mają charakter informacyjny i przedstawiają przybliżone koszty szkolenia przy założeniu wylatania przez szkolonego minimalnej ilości godzin przewidzianych programem. W przypadku nieopanowania umiejętności w minimalnym  czasie, cena szkolenia będzie powiększona o dodatkowo wylatane godziny wg obowiązującego cennika. Podane ceny nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art 66 par.1 Kodeksu Cywilnego. O aktualne ceny  szkoleń i usług prosimy pytać mailowo lub telefonicznie. 

Sprzęt używany do szkolenia lotniczego:

Samolot Pipistrel Virus SW -prędkość przelotowa 250 km/h, silnik 100 KM, śmigło o zmiennym skoku, hamulce aerodynamiczne, klapy,  awionika Dynon Sky View, autopilot, radio, transponder z modem S, system ratunkowy, dopuszczony do wykonywania lotów VFR noc.

Samolot Aeroprakt A22L -prędkość przelotowa 160 km/h, silnik 100 KM, śmigło o stałym skoku, klasyczna zestaw awioniki, radio, transponder z modem S, system ratunkowy, zaczep do holowania szybowców i banerów. Samolot jest dopusczony do wykonywania lotów VFR noc.

Samolot 3Xtrim -prędkość przelotowa 150 km/h, silnik 80 KM, śmigło o stałym skoku, awionika Dynon, radio, transponder z modem C, FLARM,  Samolot jest dopusczony do wykonywania lotów VFR noc.

Motolotnia Air Creation  Tanarg 912 NEO  silnikiem  Rotax 912 100 KM, skrzydło BioniX 2 z trymerem typu „gorset”,  awionika MGL, radio, transponder z modem S, GPS Garmin. Motolotnia jest dopuszczona do wykonywania lotów VFR noc

Logo Facebook