Szkolenia lotnicze
Jesteśmy jednym z najdłużej działających ośrodków szkolących pasjonatów lotnictwa ultralekkiego w Polsce. Prowadzimy szkolenia lotnicze do świadectw kwalifikacji dla kandydatów na pilotów samolotów ultralekkich i pilotów motolotni. Dzięki wykwalifikowanej i utytułowanej kadrze instruktorskiej gwarantujemy profesjonalne szkolenie przy użyciu najnowocześniejszych samolotów i motolotni. Nasza oferta jest skierowana również do osób posiadających kwalifikacje lotnicze, którym oferujemy szkolenia doskonalące, specjalistyczne, i przeszkolenia na nowy typ. Dzięki różnym formułom szkolenia, dyspozycyjnej kadrze instruktorskiej oraz szerokiej flocie samolotów i motolotni możemy dopasować całe szkolenie do preferencji i ograniczeń czasowych kursanta. Szkoła Mikrolot jest wpisana do Ewidencji Podmiotów Szkolących prowadzonej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego pod numerem 85RPS-02/2013/2.
Szkolenie samolotowe:
Szkolenie do świadectwa kwalifikacji pilota samolotu ultralekkiego (UACP)
Szkolenie składa się z części teoretycznej, praktycznej oraz egzaminu przed egzaminatorem Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej ULC. Szkolenie teoretyczne w wymiarze 60 godzin obejmuje nauczanie z następujących przedmiotów:
- Prawo lotnicze
- Człowiek – możliwości, ograniczenia
- Meteorologia
- Łączność
- Nawigacja
- Procedury operacyjne
- Osiągi i planowanie lotu
- Zasady lotu
- Bezpieczeństwo lotów
- Obsługa statku powietrznego i wyposażenia
i może odbywać się grupowo metodą stacjonarną lub indywidualnie metodą seminaryjną lub e-learningu.
Szkolenie praktyczne do Świadectwa kwalifikacji pilota samolotu ultralekkiego obejmuje minimum 28 godzin lotu i jest poprzedzone przygotowaniem naziemnym.
Głównymi elementami szkolenia praktycznego są:
- Loty do strefy i po kręgu,
- Starty i lądowania w ograniczonym terenie/lądowisku tymczasowym,
- Przeloty nawigacyjne VFR.
W ramach szkolenia, kandydat na pilota musi wylatać 8 godzin w charakterze dowódcy statku powietrznego.
Wymagania wobec kandydata do szkolenia:
- W przypadku osób niepełnoletnich, uwierzytelniona zgoda rodziców lub opiekunów prawnych,
- Posiadanie orzeczenia lotniczo lekarskiego przed pierwszym lotem samodzielnym.
Koszt szkolenia samolotowego teoretycznego wraz z materiałami dydaktycznymi w formie elektronicznej wynosi 1800 zł brutto,
Koszt szkolenia praktycznego (28 h) wynosi 16.800 zł brutto*.
Uprawnienie instruktorskie INS(A) wpisywane do świadectwa kwalifikacji pilota samolotu ultralekkiego UACP
Składa się ze szkolenia teoretycznego obejmuje 130 godzin wykładów i ćwiczeń z następujących przedmiotów:
- Psychologia
- Pedagogika
- Prawo lotnicze i przepisy wykonywania lotów
- Metodyka szkolenia
- Organizacja lotów szkolnych i kierowanie nimi
- Łączność radiowa
- Zasady lotu
- Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach
- Człowiek –możliwości i ograniczenia
- Szczegółowe przypadki w locie –zagadnienie bezpieczeństwa latania
- Przygotowanie do lotu i eksploatacja motolotni
Szkolenie praktyczne do uzyskania uprawnienia instruktora może być rozpoczęte po ukończeniu szkolenia teoretycznego i obejmuje, co najmniej 8 godzin lotów metodycznych oraz co najmniej 1 godzinę kierowania lotami szkolnymi.
Po zakończeniu szkolenia, kandydat na instruktora samolotowego otrzymuje stosowne zaświadczenie i przystępuje do egzaminu teoretycznego i praktycznego przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną ULC.
Wydanie uprawnienia następuje po zaliczeniu egzaminów i odbyciu nadzorowanej praktyki instruktorskiej.
Wymagania stawiane kandydatom na instruktora samolotu ultralekkiego
- ukończone 21 lat,
- ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie,
- ważne uprawnienie podstawowe do pilotowania samolotu UAP(L),
- posiadać, co najmniej 200 godz. nalotu PIC - jako dowódca na samolotach ultralekkich.
Koszt szkolenia instruktorskiego teoretycznego 4800 zł brutto, szkolenia praktycznego 4640 zł*.
Uprawnienie do lotów nocnych VFR dla pilotów samolotowych
Szkolenie składa się z pięciogodzinnego kursu teoretycznego i pięciogodzinnego szkolenia praktycznego w lotach nocnych. Kandydat nie zdaje egzaminu przed LKE, uprawnienie jest wpisywane do dokumentu osobistej praktyki lotniczej pilota samolotu.
Wymagania stawiane kandydatom do uzyskania uprawnienia „Loty nocne VFR”:
- Musi posiadać świadectwo kwalifikacji pilota samolotu (UACP) z ważnym uprawnieniem podstawowym UAP(L),
- Uprawnienie do prowadzenia komunikacji radiotelefonicznej,
- Ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie,
- Doświadczenie na typie, na którym będzie szkolony,
Koszt szkolenia teoretycznego wynosi 500 zł a praktycznego (5h) wynosi 3300 zł*. Wszystkie ceny brutto
Uprawnienie do lotów w przestrzeniach kontrolowanych (CVFR) dla pilotów samolotowych
Kurs składa się z sześciogodzinnego szkolenia teoretycznego w formie wykładu i szkolenia praktycznego na lotnisku kontrolowanym. Uprawnienie jest wpisywane do dokumentu osobistej praktyki lotniczej pilota w związku z tym kandydat nie zdaje egzaminu przed LKE. W trakcie szkolenia należy wykonać dwa przyloty i odloty z lotniska kontrolowanego oraz wykonać kręgi nadlotniskowe.
Wymagania wobec kandydata:
- kandydat musi posiadać świadectwo kwalifikacji pilota samolotu ultralekkiego (UACP), z ważnym uprawnieniem podstawowym UAP(L),
- uprawnienie do prowadzenia korespondencji radiotelefonicznej R/T.
Koszt szkolenia teoretycznego wynosi 500 zł, praktyczne 600 zł/h lotu plus opłaty lotniskowe. Wszystkie ceny brutto.
Szkolenie motolotniowe:
Szkolenie do świadectwa kwalifikacji pilota motolotni PHGP
Składa się z części teoretycznej, praktycznej na ziemi oraz w powietrzu i jest zakończone egzaminem państwowym przed egzaminatorem LKE. Szkolenie teoretyczne obejmuje 52 godziny nauczania z następujących przedmiotów:
- Prawo lotnicze
- Człowiek – możliwości, ograniczenia
- Meteorologia
- Nawigacja
- Procedury operacyjne
- Osiągi i planowanie lotu
- Wiedza ogólna o motolotni
- Zasady lotu motolotni
- Bezpieczeństwo lotów
- Łączność
Szkolenie teoretyczne może odbywać się indywidualnie w formie zaocznej lub e-learningowej oraz w formie grupowej stacjonarnej lub zaocznej.
Szkolenie praktyczne do uzyskania świadectwa kwalifikacji pilota motolotni PHGP wymaga wylatania minimum 25 godzin z czego 8 jako dowódca.
Składa się z:
- Loty do strefy i po kręgu,
- Starty i lądowania w ograniczonym terenie/lądowisku tymczasowym,
- Przeloty nawigacyjne VFR.
Wymagania wobec kandydata do szkolenia na pilota motolotni:
- W przypadku osób niepełnoletnich, uwierzytelniona zgoda rodziców lub opiekunów prawnych,
- Wykształcenie minimum podstawowe.
Koszt szkolenia motolotniowego teoretycznego wraz z materiałami dydaktycznymi w formie elektronicznej wynosi 1800 zł brutto,
Koszt szkolenia motolotniowego praktycznego (25 h) wynosi 14.250 zł brutto*.
Szkolenie do uprawnień PHG(S) , czyli loty połączone ze startem i lądowaniem na wodzie, wpisywane do świadectwa kwalifikacji pilota motolotni.
Kurs składa się z części teoretycznej, praktycznej i egzaminu przed egzaminatorem Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej. Uprawnienie jest wpisywane do świadectwa kwalifikacji pilota motolotni.Szkolenie teoretycznego obejmuje nauczanie z następujących przedmiotów:
- Budowa i wyposażenie motolotni z pływakami,
- Prawo i procedury poruszania się po akwenach,
- Zasady wykonywania lotów,
- Bezpieczeństwo w lotach hydro.
Szkolenie praktyczne składa się z minimum 6 godzin lotu na następujące zadania:
- Loty do strefy i po kręgu,
- Sytuacje awaryjne,
- Loty samodzielne po kręgu.
Wymagania wobec kandydata:
- Musi posiadać świadectw kwalifikacji pilota motolotni z wpisem PHG (L),
- Nalot ogólny na motolotniach minimum 100 h,
- Orzeczenie lotniczo-lekarskie odpowiednie pilota dla motolotni.
Cena szkolenia teoretycznego wynosi 500 zł, praktycznego do ustalenia.
Uprawnienie do lotów w przestrzeniach kontrolowanych (CVFR) dla pilotów motolotni
Kurs składa się z sześciogodzinnego szkolenia teoretycznego w formie wykładu i szkolenia praktycznego na lotnisku kontrolowanym. Uprawnienie jest wpisywane do dokumentu osobistej praktyki lotniczej pilota motolotni w związku z tym kandydat nie zdaje egzaminu przed LKE. W trakcie szkolenia należy wykonać przyloty i odloty z lotniska kontrolowanego oraz kręgi nadlotniskowe.
Wymagania wobec kandydata:
- kandydat musi posiadać świadectwo kwalifikacji pilota motolotni (PHGP), z ważnym uprawnieniem podstawowym PHG(L),
- 50 godzin nalotu ogólnego na motolotniach,
- uprawnienie do prowadzenia korespondencji radiotelefonicznej R/T.
Koszt szkolenia teoretycznego wynosi 500 zł, praktyczne 570 zł/h lotu plus opłaty lotniskowe. Szacowany koszt szkolenia praktycznego to ok 2800 zł. Wszystkie ceny brutto.
Uprawnienie do lotów nocnych dla pilotów motolotniowych
Szkolenie składa się z pięciogodzinnego kursu teoretycznego i minimum dwóch godzin lotów nocnych. Kandydat nie zdaje egzaminu przed LKE, uprawnienie jest wpisywane do dokumentu osobistej praktyki lotniczej pilota motolotni.
Wymagania stawiane kandydatom do uzyskania uprawnienia „Loty nocne VFR”:
- Musi posiadać świadectwo kwalifikacji pilota motolotni (PHGP) z ważnym uprawnieniem podstawowym PHG(L),
- 100 godzin nalotu ogólnego na motolotniach,
- Doświadczenie na typie, na którym będzie szkolony,
- Uprawnienie do prowadzenia korespondencji radiotelefonicznej w przypadku lotów zorganizowanych;
Koszt szkolenia teoretycznego wynosi 500 zł a praktycznego (2h) wynosi 1300 zł*. Wszystkie ceny brutto.
Uprawnienie instruktorskie INS wpisywane do świadectwa kwalifikacji pilota motolotni PHGP
Składa się ze szkolenia teoretycznego obejmuje 130 godzin wykładów i ćwiczeń z następujących przedmiotów:
- Psychologia
- Pedagogika
- Prawo lotnicze i przepisy wykonywania lotów
- Metodyka szkolenia
- Organizacja lotów szkolnych i kierowanie nimi
- Łączność radiowa
- Zasady lotu
- Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach
- Człowiek –możliwości i ograniczenia
- Szczegółowe przypadki w locie –zagadnienie bezpieczeństwa latania
- Przygotowanie do lotu i eksploatacja motolotni
Szkolenie praktyczne obejmuje co najmniej 6 godzin lotów metodycznych w ramach szkolenia w powietrzu, co najmniej 1 godzinę kierowania lotami szkolnymi oraz nauczanie posługiwania się radiostacją naziemną. Po zakończeniu szkolenia, kandydat na instruktora motolotniowego otrzymuje stosowne zaświadczenie i przystępuje do egzaminu teoretycznego i praktycznego przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną. Wydanie uprawnienia następuje po zaliczeniu egzaminów i odbyciu nadzorowanej praktyki instruktorskiej.
Wymagania stawiane kandydatom na instruktora motolotniowego:
- Musi posiadać świadectwo kwalifikacji pilota motolotni (PHGP), z ważnym uprawnieniem podstawowym PHG(L),
- Mieć ukończone 18 lat,
- Posiadać orzeczenie lotniczo-lekarskie,
- Posiadać 150 godzin nalotu jako dowódca motolotni.
Koszt szkolenia teoretycznego wynosi 4800 zł brutto.
Koszt szkolenia praktycznego wynosi 3300 zł brutto*.
* Podane ceny mają charakter informacyjny i przedstawiają przybliżone koszty szkolenia przy założeniu wylatania przez szkolonego minimalnej ilości godzin przewidzianych programem. W przypadku nieopanowania umiejętności w minimalnym czasie, cena szkolenia będzie powiększona o dodatkowo wylatane godziny wg obowiązującego cennika. Podane ceny nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art 66 par.1 Kodeksu Cywilnego. O aktualne ceny szkoleń i usług prosimy pytać mailowo lub telefonicznie.
Sprzęt używany do szkolenia lotniczego:
Samolot Pipistrel Virus SW -prędkość przelotowa 250 km/h, silnik 100 KM, śmigło o zmiennym skoku, hamulce aerodynamiczne, klapy, awionika Dynon Sky View, autopilot, radio, transponder z modem S, system ratunkowy, dopuszczony do wykonywania lotów VFR noc.
Samolot Aeroprakt A22L -prędkość przelotowa 160 km/h, silnik 100 KM, śmigło o stałym skoku, klasyczna zestaw awioniki, radio, transponder z modem S, system ratunkowy, zaczep do holowania szybowców i banerów. Samolot jest dopusczony do wykonywania lotów VFR noc.
Samolot 3Xtrim -prędkość przelotowa 150 km/h, silnik 80 KM, śmigło o stałym skoku, awionika Dynon, radio, transponder z modem C, FLARM, Samolot jest dopusczony do wykonywania lotów VFR noc.
Motolotnia Air Creation Tanarg 912 NEO silnikiem Rotax 912 100 KM, skrzydło BioniX 2 z trymerem typu „gorset”, awionika MGL, radio, transponder z modem S, GPS Garmin. Motolotnia jest dopuszczona do wykonywania lotów VFR noc