Dla miłośników lotniczej wolności
Skypper Bush to motolotnia przeznaczona dla miłośników lotniczego off-roadu. Z jednej strony potrafi lądować i startować na bardzo krótkim dystansie nawet wtedy gdy teren jest szczególnie nierówny, zaś z drugiej strony pozwala na pokonywanie długich dystansów z rozsądną prędkością. Skypper Bush to motolotnia, która pozwoli dotrzeć w najbardziej niedostępne miejsca tam gdzie zaczyna się prawdziwa przygoda. Twoja „wolność latania” nabierze zupełnie nowego znaczenia.
Dla miłośników lotniczej wolności
Skypper Bush to motolotnia przeznaczona dla miłośników lotniczego off-roadu. Z jednej strony potrafi lądować i startować na bardzo krótkim dystansie nawet wtedy gdy teren jest szczególnie nierówny, zaś z drugiej strony pozwala na pokonywanie długich dystansów z rozsądną prędkością. Skypper Bush to motolotnia, która pozwoli dotrzeć w najbardziej niedostępne miejsca tam gdzie zaczyna się prawdziwa przygoda. Twoja „wolność latania” nabierze zupełnie nowego znaczenia.
Silnik Rotax 912 oraz skrzydo iFun
Bazę tej motolotni stanowi dobrze znany, lekki i mocny wózek Skypper który został mocno zmodyfikowany i oznaczony jako Bush. Zakres zmian nadający Skypperowi nowego terenowego charakteru to przede wszystkim podwozie, które zostało przeprojektowane i wzmocnione. Wyposażony jest w 22 calowe niskociśnieniowe opony z felgami i układem hamulcowym firmy Beringer. Koła są osłonięte błotnikami chroniącymi okute śmigło Duc Flash przed obiektami, które mógłby zostać poderwane z ziemi przez opony i zassane przez śmigło. Skypper Bush w połączeniu z silnikiem Rotax 912 oraz skrzydłem iFun potrzebuje do lądowania jedynie 45 m przy pełnej masie startowej. Masa użytkowa, czyli ta przeznaczona na załogę, paliwo i bagaż wynosi 227 kg. Przy prędkości przelotowej 80 km/h długotrwałość lotu może wynieść ponad 6 godzin.
Silnik Rotax 912 oraz skrzydo iFun
Bazę tej motolotni stanowi dobrze znany, lekki i mocny wózek Skypper który został mocno zmodyfikowany i oznaczony jako Bush. Zakres zmian nadający Skypperowi nowego terenowego charakteru to przede wszystkim podwozie, które zostało przeprojektowane i wzmocnione. Wyposażony jest w 22 calowe niskociśnieniowe opony z felgami i układem hamulcowym firmy Beringer. Koła są osłonięte błotnikami chroniącymi okute śmigło Duc Flash przed obiektami, które mógłby zostać poderwane z ziemi przez opony i zassane przez śmigło. Skypper Bush w połączeniu z silnikiem Rotax 912 oraz skrzydłem iFun potrzebuje do lądowania jedynie 45 m przy pełnej masie startowej. Masa użytkowa, czyli ta przeznaczona na załogę, paliwo i bagaż wynosi 227 kg. Przy prędkości przelotowej 80 km/h długotrwałość lotu może wynieść ponad 6 godzin.
Maksymalna przyjemność z pilotażu
Skrzydło iFun jest modelem ponadczasowym wśród rozmaitych typów skrzydeł firmy Air Création. Ma klasyczną budowę z pełnym olinowaniem, powierzchnię 16 m² i jest uszyty z najnowocześniejszych materiałów dostępnych na rynku: Lite Skin, Trilam UV-Stop. Podwójna powierzchnia skrzydła stanowi 40% . iFun został zaprojektowany tak, aby zapewnić maksymalną przyjemność z pilotażu, przy jednoczesnym zachowaniu dużej prostoty obsługi. Jest w stanie przenosić duże obciążenia, ma relatywnie szeroki zakres prędkości i dużą zwrotność.
Jego charakterystyki sprawiają, że jest idealny do operowania z krótkich lądowisk, codziennych lotów rekreacyjnych i jest ulubionym modelem szkół motolotniowych. iFun jest dostępny również w wersji SP (Short Pack) czyli zamiast dolnych bocznych linek są zastrzały, co umożliwia składanie skrzydła zamontowanego na wózku w ciągu kilku minut bez konieczności ściągania go z masztu wózka. Jest to idealne rozwiązanie pozwalające przechowywać motolotnie w klasycznym garażu samochodowym. Mimo, że Skypper Bush z iFun 16 daje możliwość lądowania praktycznie wszędzie, dla miłośników extremalnego Bush-flyingu Air Creation oferuje skrzydło w wersji iFun XL o powierzchni 19 m²!
Maksymalna przyjemność z pilotażu
Skrzydło iFun jest modelem ponadczasowym wśród rozmaitych typów skrzydeł firmy Air Création. Ma klasyczną budowę z pełnym olinowaniem, powierzchnię 16 m² i jest uszyty z najnowocześniejszych materiałów dostępnych na rynku: Lite Skin, Trilam UV-Stop. Podwójna powierzchnia skrzydła stanowi 40% . iFun został zaprojektowany tak, aby zapewnić maksymalną przyjemność z pilotażu, przy jednoczesnym zachowaniu dużej prostoty obsługi. Jest w stanie przenosić duże obciążenia, ma relatywnie szeroki zakres prędkości i dużą zwrotność.
Jego charakterystyki sprawiają, że jest idealny do operowania z krótkich lądowisk, codziennych lotów rekreacyjnych i jest ulubionym modelem szkół motolotniowych. iFun jest dostępny również w wersji SP (Short Pack) czyli zamiast dolnych bocznych linek są zastrzały, co umożliwia składanie skrzydła zamontowanego na wózku w ciągu kilku minut bez konieczności ściągania go z masztu wózka. Jest to idealne rozwiązanie pozwalające przechowywać motolotnie w klasycznym garażu samochodowym. Mimo, że Skypper Bush z iFun 16 daje możliwość lądowania praktycznie wszędzie, dla miłośników extremalnego Bush-flyingu Air Creation oferuje skrzydło w wersji iFun XL o powierzchni 19 m²!
Filmy

Screenshot

Screenshot
Standardowe wyposażenie
Powiększona tablic przyrządów z gniazdem 12 V i dodatkowym gazem ręcznym, |
Przyrządy silnikowe: obrotomierz, wskaźniki temperatur silnika i ciśnienia oleju, licznik motogodzin, wskaźnik poziomu paliwa. |
Tapicerki foteli wykonane z materiałów odpornych na uszkodzenia zawierających włókna węglowe. |
Fotele regulowane góra/dół, możliwość ustawienia odległości przedniego widelca |
Zmodyfikowany wlot powietrza do chłodnicy |
Zbiornik paliwa 55 litrów z wizualnym oraz elektronicznym wskaźnikiem poziomu |
Wzmocniona kratownica wózka |
Wzmocnione podwozie główne i przedni widelec |
Trzy hamowane tarczowo koła marki Beringer |
22 calowe niskociśnieniowe opony Aero Classic |
Tekstylne błotniki na wszystkie koła |
Torba pod siedzeniem pilota dostępna w czasie lotu |
Torba podróżna zakładana na tylne siedzenie |
Przedział bagażowy za zbiornikiem paliwa |
Trzypunktowe bezwładnościowe pasy |
Podgrzewacze gaźników |
Węglowe okute 3-łopatowe śmigło Duc Flash 2 |
Skrzydo i Fun wraz z pokrowcem transportowym |
Dane techniczne skrzydła iFun 16
Powierzchnia |
16,3 m2 |
Maksymalne obciążenie skrzydła |
28,3 kg/m2 |
Typ profilu |
Podwójne pokrycie w 40% |
Rozpiętość |
9,5 m |
Kąt dziobowy |
122° |
Wydłużenie |
5,5 |
Masa skrzydła (*wariant SP) |
45 kg /47,5 kg* |
Maksymalne współczynniki obciążenia |
+6/ -3 G |
Maksymalna masa startowa |
462 kg |
Współczynniki obciążenia |
+4/ -2 G |
Dane techniczne skrzydła iFun XL
Powierzchnia |
18,5 m2 |
Maksymalne obciążenie skrzydła |
25,7 kg/m2 |
Typ profilu |
Podwójne pokrycie w 30% |
Rozpiętość |
9,5 m |
Kąt dziobowy |
120° |
Wydłużenie |
4,9 |
Masa skrzydła (*wariant SP) |
49 kg |
Maksymalne współczynniki obciążenia |
+6/ -3 G |
Maksymalna masa startowa |
475 kg |
Współczynniki obciążenia |
+4/ -2 G |
Dane techniczne wózka Skypper Bush
Silnik |
Rotax 912 UL |
Rotax 912 ULS |
Rotax 912 IS |
Śmigło | DUC FLASH-2 | DUC FLASH-2 | DUC FLASH-2 |
Masa pustego wózka | 179 kg | 181 kg | 185 kg |
Maksymalna masa bez skrzydła | 417 kg | 417 kg | 417 kg |
Maksymalne współczynniki przeciążeń | +6g,-3g | +6g,-3g | +6g,-3g |
Dopuszczalne przeciążenia | +4g, -2g | +4g, -2g | +4g, -2g |
Pojemność zbiornika | 55 litrów | 55 litrów | 55 litrów |
Moc maksymalna | 9.6 kW | 73,5 kW | 73,5 kW |
Maksymalne obroty silnika | 5800 rpm | 5800 rpm | 5800 rpm |
Maksymalna moc trwała | 58 kW | 59 kW | 69 kW |
Obroty dla MCP | 5600 rpm | 5600 rpm | 5600 rpm |
Przekładnia | zębata | zębata | zębata |
Przełożenie | 1:2,43 | 1:2,43 | 1:2,43 |
Maksymalne obroty śmigła | 3400 rpm | 3400 rpm | 3400 rpm |
Poziom hałasu przy pełnej mocy i maksymalnej masie startowej | 87 dB | 83 dB | 83 dB |
Minimalna wysokość lotu na pełnej mocy silnika przy której poziom hałasu jest mniejszy od 65 dB | 385 m | 375 m | 375 m |
Rotax 912 UL
Silnik |
Rotax 912 UL |
Śmigło | DUC FLASH-2 |
Masa pustego wózka | 179 kg |
Maksymalna masa bez skrzydła | 417 kg |
Maksymalne współczynniki przeciążeń | +6g,-3g |
Dopuszczalne przeciążenia | +4g, -2g |
Pojemność zbiornika | 55 litrów |
Moc maksymalna | 9.6 kW |
Maksymalne obroty silnika | 5800 rpm |
Maksymalna moc trwała | 58 kW |
Obroty dla MCP | 5600 rpm |
Przekładnia | zębata |
Przełożenie | 1:2,43 |
Maksymalne obroty śmigła | 3400 rpm |
Poziom hałasu przy pełnej mocy i maksymalnej masie startowej | 87 dB |
Minimalna wysokość lotu na pełnej mocy silnika przy której poziom hałasu jest mniejszy od 65 dB | 385 m |
Rotax 912 ULS
Silnik |
Rotax 912 ULS |
Śmigło | DUC FLASH-2 |
Masa pustego wózka | 181 kg |
Maksymalna masa bez skrzydła | 417 kg |
Maksymalne współczynniki przeciążeń | +6g,-3g |
Dopuszczalne przeciążenia | +4g, -2g |
Pojemność zbiornika | 55 litrów |
Moc maksymalna | 73,5 kW |
Maksymalne obroty silnika | 5800 rpm |
Maksymalna moc trwała | 59 kW |
Obroty dla MCP | 5600 rpm |
Przekładnia | zębata |
Przełożenie | 1:2,43 |
Maksymalne obroty śmigła | 3400 rpm |
Poziom hałasu przy pełnej mocy i maksymalnej masie startowej | 83 dB |
Minimalna wysokość lotu na pełnej mocy silnika przy której poziom hałasu jest mniejszy od 65 dB | 375 m |
Rotax 912 IS
Silnik |
Rotax 912 IS |
Śmigło | DUC FLASH-2 |
Masa pustego wózka | 185 kg |
Maksymalna masa bez skrzydła | 417 kg |
Maksymalne współczynniki przeciążeń | +6g,-3g |
Dopuszczalne przeciążenia | +4g, -2g |
Pojemność zbiornika | 55 litrów |
Moc maksymalna | 73,5 kW |
Maksymalne obroty silnika | 5800 rpm |
Maksymalna moc trwała | 69 kW |
Obroty dla MCP | 5600 rpm |
Przekładnia | zębata |
Przełożenie | 1:2,43 |
Maksymalne obroty śmigła | 3400 rpm |
Poziom hałasu przy pełnej mocy i maksymalnej masie startowej | 83 dB |
Minimalna wysokość lotu na pełnej mocy silnika przy której poziom hałasu jest mniejszy od 65 dB | 375 m |
Wymiar motolotni Skypper Bush z skrzydłem iFun 16 gotowej do lotu
Wymiar motolotni Skypper Bush z skrzydłem iFun XL gotowej do lotu
Dane techniczne motolotni Skypper Bush iFun
Typ silnika | Rotax 912 UL | Rotax 912 ULS | Rotax 912 IS | Rotax 912 UL | Rotax 912 ULS | Rotax 912 IS |
Masa motolotni pustej w wersji podstawowej | 223 kg | 225 kg | 229 kg | 226 kg | 228 kg | 236 kg |
Masa użytkowa w wersji podstawowej | 227 kg | 225 kg | 221 kg | 224 kg | 222 kg | 217 kg |
Maksymalna masa startowa bez systemu ratunkowego | 450 kg | 450 kg | 450 kg | 450 kg | 450 kg | 450 kg |
Maksymalna masa startowa z systemem ratunkowym | 460 kg | 460 kg | 460 kg | 475 kg | 475 kg | 475 kg |
Prędkość Przelotowa | 80 km/h | 80 km/h | 80 km/h | 75 km/h | 75 km/h | 75 km/h |
Maksymalna prędkość lotu poziomego | 120 km/h | 130 km/h | 130 km/h | 110 km/h | 115 km/h | 115 km/h |
Prędkość przeciągnięcia | 56 km/h | 56 km/h | 56 km/h | 50 km/h | 50 km/h | 50 km/h |
Rekomendowana prędkość wznoszenia | 70 km/ | 70 km/ | 70 km/ | 65 km/h | 65 km/h | 65 km/h |
Długość rozbiegu | 70 m | 60 m | 60 m | 70 m | 60 m | 60 m |
Długość startu na wysokość 50 ft (15 m) | 180 m | 150 m | 150 m | 170 m | 150 m | 150 m |
Prędkość wznoszenia | 4,8 m/s | 5,8 m/s | 5,8 m/s | 6 m/s | 7 m/ | 7 m/ |
Rekomendowana prędkość podejścia do lądowania | 75 km/h | 75 km/h | 75 km/h | 70 km/h | 70 km/h | 70 km/h |
Długość lądowania z wysokości 50 ft (15 m) | 130 m | 130 m | 130 m | 115 m | 115 m | 115 m |
Długość dobiegu | 45 m | 45 m | 45 m | 45 m | 45 m | 45 m |
Największa doskonałość | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
Prędkość największej doskonałości | 75 km/h | 75 km/h | 75 km/h | 70 km/h | 70 km/h | 70 km/h |
Dopuszczalna składowa wiatru bocznego | 7 m/s | 7 m/s | 7 m/s | 7 m/s | 7 m/s | 7 m/s |
Prędkość nieprzekraczalna VNE | 133 km/h | 133 km/h | 133 km/h | 130 km/h | 130 km/h | 130 km/h |
Nieprzekraczalna prędkość w burzliwym powietrzu | 112 km/h | 112 km/h | 112 km/h | 110 km/h | 110 km/h | 110 km/h |
Czas przechylenia 45°/45° przy 120% V min. | 3s | 3s | 3s | 3s | 3s | v |
Rotax 912 UL
Typ silnika | Rotax 912 UL |
Masa motolotni pustej w wersji podstawowej | 223 kg |
Masa użytkowa w wersji podstawowej | 227 kg |
Maksymalna masa startowa bez systemu ratunkowego | 450 kg |
Maksymalna masa startowa z systemem ratunkowym | 460 kg |
Prędkość Przelotowa | 80 km/h |
Maksymalna prędkość lotu poziomego | 120 km/h |
Prędkość przeciągnięcia | 56 km/h |
Rekomendowana prędkość wznoszenia | 70 km/ |
Długość rozbiegu | 70 m |
Długość startu na wysokość 50 ft (15 m) | 180 m |
Prędkość wznoszenia | 4,8 m/s |
Rekomendowana prędkość podejścia do lądowania | 75 km/h |
Długość lądowania z wysokości 50 ft (15 m) | 130 m |
Długość dobiegu | 45 m |
Największa doskonałość | 7 |
Prędkość największej doskonałości | 75 km/h |
Dopuszczalna składowa wiatru bocznego | 7 m/s |
Prędkość nieprzekraczalna VNE | 133 km/h |
Nieprzekraczalna prędkość w burzliwym powietrzu | 112 km/h |
Czas przechylenia 45°/45° przy 120% V min. | 3s |
Rotax 912 ULS
Typ silnika | Rotax 912 ULS |
Masa motolotni pustej w wersji podstawowej | 225 kg |
Masa użytkowa w wersji podstawowej | 225 kg |
Maksymalna masa startowa bez systemu ratunkowego | 450 kg |
Maksymalna masa startowa z systemem ratunkowym | 460 kg |
Prędkość Przelotowa | 80 km/h |
Maksymalna prędkość lotu poziomego | 130 km/h |
Prędkość przeciągnięcia | 56 km/h |
Rekomendowana prędkość wznoszenia | 70 km/ |
Długość rozbiegu | 60 m |
Długość startu na wysokość 50 ft (15 m) | 150 m |
Prędkość wznoszenia | 5,8 m/s |
Rekomendowana prędkość podejścia do lądowania | 75 km/h |
Długość lądowania z wysokości 50 ft (15 m) | 130 m |
Długość dobiegu | 45 m |
Największa doskonałość | 7 |
Prędkość największej doskonałości | 75 km/h |
Dopuszczalna składowa wiatru bocznego | 7 m/s |
Prędkość nieprzekraczalna VNE | 133 km/h |
Nieprzekraczalna prędkość w burzliwym powietrzu | 112 km/h |
Czas przechylenia 45°/45° przy 120% V min. | 3s |
Rotax 912 IS
Typ silnika | Rotax 912 IS |
Masa motolotni pustej w wersji podstawowej | 229 kg |
Masa użytkowa w wersji podstawowej | 221 kg |
Maksymalna masa startowa bez systemu ratunkowego | 450 kg |
Maksymalna masa startowa z systemem ratunkowym | 460 kg |
Prędkość Przelotowa | 80 km/h |
Maksymalna prędkość lotu poziomego | 130 km/h |
Prędkość przeciągnięcia | 56 km/h |
Rekomendowana prędkość wznoszenia | 70 km/ |
Długość rozbiegu | 60 m |
Długość startu na wysokość 50 ft (15 m) | 150 m |
Prędkość wznoszenia | 5,8 m/s |
Rekomendowana prędkość podejścia do lądowania | 75 km/h |
Długość lądowania z wysokości 50 ft (15 m) | 130 m |
Długość dobiegu | 45 m |
Największa doskonałość | 7 |
Prędkość największej doskonałości | 75 km/h |
Dopuszczalna składowa wiatru bocznego | 7 m/s |
Prędkość nieprzekraczalna VNE | 133 km/h |
Nieprzekraczalna prędkość w burzliwym powietrzu | 112 km/h |
Czas przechylenia 45°/45° przy 120% V min. | 3s |
Rotax 912 UL
Typ silnika | Rotax 912 UL |
Masa motolotni pustej w wersji podstawowej | 226 kg |
Masa użytkowa w wersji podstawowej | 224 kg |
Maksymalna masa startowa bez systemu ratunkowego | 450 kg |
Maksymalna masa startowa z systemem ratunkowym | 475 kg |
Prędkość Przelotowa | 75 km/h |
Maksymalna prędkość lotu poziomego | 110 km/h |
Prędkość przeciągnięcia | 50 km/h |
Rekomendowana prędkość wznoszenia | 65 km/h |
Długość rozbiegu | 70 m |
Długość startu na wysokość 50 ft (15 m) | 170 m |
Prędkość wznoszenia | 6 m/s |
Rekomendowana prędkość podejścia do lądowania | 70 km/h |
Długość lądowania z wysokości 50 ft (15 m) | 115 m |
Długość dobiegu | 45 m |
Największa doskonałość | 7 |
Prędkość największej doskonałości | 70 km/h |
Dopuszczalna składowa wiatru bocznego | 7 m/s |
Prędkość nieprzekraczalna VNE | 130 km/h |
Nieprzekraczalna prędkość w burzliwym powietrzu | 110 km/h |
Czas przechylenia 45°/45° przy 120% V min. | 3s |
Rotax 912 ULS
Typ silnika | Rotax 912 ULS |
Masa motolotni pustej w wersji podstawowej | 228 kg |
Masa użytkowa w wersji podstawowej | 222 kg |
Maksymalna masa startowa bez systemu ratunkowego | 450 kg |
Maksymalna masa startowa z systemem ratunkowym | 475 kg |
Prędkość Przelotowa | 75 km/h |
Maksymalna prędkość lotu poziomego | 115 km/h |
Prędkość przeciągnięcia | 50 km/h |
Rekomendowana prędkość wznoszenia | 65 km/h |
Długość rozbiegu | 60 m |
Długość startu na wysokość 50 ft (15 m) | 150 m |
Prędkość wznoszenia | 7 m/ |
Rekomendowana prędkość podejścia do lądowania | 70 km/h |
Długość lądowania z wysokości 50 ft (15 m) | 115 m |
Długość dobiegu | 45 m |
Największa doskonałość | 7 |
Prędkość największej doskonałości | 70 km/h |
Dopuszczalna składowa wiatru bocznego | 7 m/s |
Prędkość nieprzekraczalna VNE | 130 km/h |
Nieprzekraczalna prędkość w burzliwym powietrzu | 110 km/h |
Czas przechylenia 45°/45° przy 120% V min. | 3s |
Rotax 912 IS
Typ silnika | Rotax 912 IS |
Masa motolotni pustej w wersji podstawowej | 236 kg |
Masa użytkowa w wersji podstawowej | 217 kg |
Maksymalna masa startowa bez systemu ratunkowego | 450 kg |
Maksymalna masa startowa z systemem ratunkowym | 475 kg |
Prędkość Przelotowa | 75 km/h |
Maksymalna prędkość lotu poziomego | 115 km/h |
Prędkość przeciągnięcia | 50 km/h |
Rekomendowana prędkość wznoszenia | 65 km/h |
Długość rozbiegu | 60 m |
Długość startu na wysokość 50 ft (15 m) | 150 m |
Prędkość wznoszenia | 7 m/ |
Rekomendowana prędkość podejścia do lądowania | 70 km/h |
Długość lądowania z wysokości 50 ft (15 m) | 115 m |
Długość dobiegu | 45 m |
Największa doskonałość | 7 |
Prędkość największej doskonałości | 70 km/h |
Dopuszczalna składowa wiatru bocznego | 7 m/s |
Prędkość nieprzekraczalna VNE | 130 km/h |
Nieprzekraczalna prędkość w burzliwym powietrzu | 110 km/h |
Czas przechylenia 45°/45° przy 120% V min. | v |
Najczęstsze pytania o motolotnię Skypper Bush iFun
Czy latanie motolotnią jest bezpieczne?
Oczywiście że tak. Motolotnie tak samo jak inne statki powietrzne są projektowane, budowane i certyfikowane w oparciu o wymagające przepisy. Wykorzystuje się w nich silniki lotnicze i awionikę którą można spotkać w samolotach i śmigłowcach. Pilotaż jest łatwy, motolotnia w odróżnieni od innych statków powietrznych nie wchodzi w niebezpieczne stanu lotu jak np. korkociąg. Pilot motolotni, który przeszedł szkolenie podstawowe i uzyskał uprawnienia może bezpiecznie wykonywać operacje lotnicze, a dodatkowo motolotnię można wyposażyć w balistyczny spadochron ratunkowy.
Czy motolotnie Skypper BUSH mogę skonfigurować z innym skrzydłem?
Tak. Skypper Bush może zostać skonfigurowany z skrzydłami z dwuosobowymi iFun. Dostępny jest iFun 16 o powierzchni 16,3 m2 oraz iFun XL o powierzchni 18,5 m2.
Czy mogę wybrać sobie kolor motolotni?
Kolor bocznych osłon, tapicerek, kratownicy i zbiornika paliwa jest niezmienny niezależnie od opcji kolorystycznej. Można wybrać jeden ze standardowych kolorów przedniej owiewki. Skrzydło ma standardowy rozkrój i zawsze szarą krawędź natarcia oraz górną powierzchnię w kolorze białym. Sandrowy kolor spodu skrzydła to biało-czerwony lub biało-żółty. Wybierając opcję personalizacji można zaprojektować własny wzór na ok. 40% dolnej powierzchni wykorzystując 12 odcieni tkaniny dakron.
Jaka jest żywotność (resurs) motolotni Air Creation?
Wszystkie produkty Air Creation są projektowane i produkowane na bazie ponad czterdziestoletniego doświadczenia firmy w branży motolotniowej. Są wykonane z materiałów najwyższej jakości dostępnych na rynku przy równoczesnej dbałości o najmniejsze detale. Wykonane są solidnie a zarazem lekko, co zapewni użytkownikowi długie lata eksploatacji . Producent daje 6000 h resursu na strukturę wózka, śruby mają żywotność ok. 300 h, linki 600 h, rura kilowa 900 h, niektóre rury 1500h, a pozostałe są bezresursowe. Poszycie skrzydła jest bezresursowe, ocenia się je po stanie tkaniny i szwów. Dobrze przechowywane mogą służyć ponad 25 lat.
Czym różni się motolotnia Skypper BUSH od modelu Skypper EVO?
Skypper BUSH wywodzi się od modelu EVO ale ma zdecydowanie terenowy charakter. Żeby umożliwić krótki start i lądowanie jest konfigurowany wyłącznie ze skrzydłami iFun 16 lub XL. Ma wzmocnione zawieszenie i 22-calowe opony z hamulcami firmy Beringer. Zamiast owiewek tylnych kół zainstalowano błotniki i śmigło DUC z okutymi krawędziami natarcia. Zasadnicze elementy konstrukcji są identyczne w obydwu modelach.
Jak jest długość startu motolotni Air Creation Skypper Bush?
W bezwietrznych warunkach przy pełnej masie startowej (czyli w załodze dwuosobowej przy całkowicie zatankowanym zbiorniku paliwa) długość rozbiegu to jedyne 60m, a wysokości 15 m osiągniemy po 150 m od miejsca ruszenia. Jeżeli lecimy bez pasażera, mamy mniej paliwa i lekki czołowy wiatr, długość rozbiegu może się zmniejszyć nawet do 25m.
Jak jest długość lądowania motolotni Air Creation Skypper Bush?
W bezwietrznych warunkach przy pełnej masie startowej (czyli w załodze dwuosobowej przy całkowicie zatankowanym zbiorniku paliwa) długość dobiegu to jedyne 45m. Żeby zlądować znad 15-metrowej przeszkody potrzeba tylko 115 m. Te parametry mogą się znacznie skrócić jeśli lecimy samodzielnie i będziemy lądować pod wiatr.
Czy można kupić motolotnię Skypper BUSH w wersji KIT do samodzielnego złożenia?
Tak można. Kit zawiera wszystkie niezbędne elementy wózka od pojedynczych śrubek przez płyny eksploatacyjne i akumulator kończąc na akcesoriach silnikowych takich jak chłodnice czy układ wydechowy. Wszystkie główne elementy konstrukcyjne są dostarczone gotowe i pomalowane. Do zmontowania KIT-u potrzeba silnika Rotax, podstawowych umiejętności technicznych i zestawu narzędzi, wiertarki, nitownicy itp. Służymy fachowym doradztwem przy budowie albo możemy wykonać część prac za Ciebie.
Czy w swoim Skypper Bush mogę zabudować awionikę producentów, których nie ma w cenniku?
Standardowo montowane są instrumenty firmy MGL, które znakomicie działaj i są nowoczesne. Do wyboru jest kilka wariantów awioniki, radiostacji i transpondera więc każdy znajdzie coś dla siebie. Na tablicy możemy zamontować nawigację lotniczą lub tablet.
Dlaczego skrzydła mają klasyczne olinowanie
Bezpieczeństwo jest najważniejsze. Na skrzydłach bezmasztowych (typu topless) innych producentów motolotni było wiele incydentów w których bezpośrednią przyczyną było uszkodzenie skrzydła w locie. Olinowanie górnej powierzchni jest najlepszym i najbardziej niezawodnym sposobem przenoszenia sił i naprężeń powstających przy ujemnych przeciążeniach. W skrzydłach typu topless sztywność i zwichrzenie geometryczne jest realizowane przez listwy i ściny które są mało odporne na odkształcenia przy ujemnych kątach natarcia, a ich skomplikowana budowa zwiększa masę skrzydła. Skrzydła Air Creation są mocniejsze konstrukcyjnie i mogą wytrzymać dużo większe obciążenia niż bezmasztowce dając pilotowi większy margines bezpieczeństwa, mają od nich większą maksymalną masę startową i większą dopuszczalną prędkość w burzliwym powietrzu .
Czy można złożyć skrzydło motolotni tak żeby zmieściło się w garażu?
Jeżeli motolotnia jest wyposażona w skrzydło Air Creation iFun 16 w wariancie SP jest możliwość jego złożenia bez ściągania go z wózka. Po wyjęciu profili i zwolnieniu naciągu dźwigara obydwie połówki płata zamkną się do tyłu. W ten sposób można przewieźć motolotnię na przyczepie w całości lub schować ją w garażu. Proces montażu/demontażu zajmuje ok. 15 minut i można go wykonać bez pomocy osób trzecich.
Jakie są koszty utrzymania motolotni?
Na koszty utrzymania motolotni składa się kilka czynników. W cyklu rocznym wygląda to następująco: 1) Ocena zdatności do lotu, którą wykonuje mechanik diagnosta. Przegląd jest ważny 12 miesięcy. Cena ok. 700 zł
2) Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej cena ok. 1000 zł.
3) Czynności okresowe wynikające ze zużycia elementów płatowca lub silnika zależne od wieku i intensywności eksploatacji. Im statek powietrzny jest bardziej zużyty tym więcej nakładów będzie wymagał.
Jakie uprawnienia trzeba posiadać żeby pilotować motolotnię?
Należy posiadać świadectwo kwalifikacji pilota motolotni, które uzyskuje się po szkoleniu w certyfikowanym ośrodku szkolenia i po zdaniu egzaminu. Do lotów samodzielnych nie potrzeba badań lotniczo-lekarskich. Po uzyskaniu nalotu 100 h i zrobieniu badań można zabrać na lot pasażera.
Czy można latać motolotnią w nocy?
Tak, jeśli spełnione są następujące warunki. Pilot posiada uprawnienie do pilotowania motolotni w nocy i motolotnia spełnia wymagania zawarte w odpowiednich rozporządzeniach.