Regulamin

1 Postanowienia wstępne

  1. Sklep internetowy Mikrolot, dostępny pod adresem internetowym www.mikrolot.pl , prowadzony jest przez Przemysława Jurkiewicza MIKROLOT, ul. Łyskowskiego 40b/27, 87-100 Toruń, NIP: 879-242-11-57
  2. Niniejszy regulamin skierowany jest do Klientów i określa zasady i tryb zawierania z Klientem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.

2 Definicje

  1. Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą MIKROLOT – Przemysław Jurkiewicz
  2. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  3. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.mikrolot.pl
  4. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron
  5. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
  6. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
  7. Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
  8. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
  9. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  10. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  11. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
  12. Voucher – dokument potwierdzający zawarcie umowy i uprawniający jego okaziciela do wykorzystania na usługę określoną w tym dokumencie. Voucher w formie elektronicznej wysyłany jest na wskazany adres mailowy po zaksięgowaniu wpłaty lub voucher wydrukowany odbierany w siedzibie firmy w Gostkowie.
  13. Okres ważności vouchera – czas, w którym Voucher musi zostać zarezerwowany uwzględniając termin rezerwacji oraz faktycznie zrealizowany. Po upływie tego okresu wykorzystanie zapłaconej kwoty za voucher nie jest możliwe. Okres ważności vouchera jest wpisany na voucherze i wynosi minimum 6 miesięcy.

3 Kontakt ze Sklepem

  1. Adres e-mail Sprzedawcy: mikrolot@mikrolot.pl
  2. Numer telefonu Sprzedawcy: 530 966 735
  3. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 61 1500 1751 1217 5003 9606 0000

4 Informacje ogólne

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia. Na potrzeby zamówienia konto klienta zostanie założone automatycznie. Parametry dostępu do konta (hasło) zostanie wysłane na podany adres e-mail.
  3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).

5 Zakładanie Konta w Sklepie 

  1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych Imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu.
  2. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.

6 Zasady składania Zamówienia

W celu złożenia Zamówienia należy:

  1. zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
  2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
  3. zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
  4. jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu e-mail, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wpisać dane do faktury (jeśli potrzebne)
  5. kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”
  6. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie

7 Oferowane metody dostawy oraz płatności

  1. Klient może skorzystać z następujących metod płatności: Płatność przelewem na konto Sprzedawcy, Płatności elektroniczne (Przelewy24).
  2. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.

8 Wykonanie umowy sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym 
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  3. W przypadku wyboru przez Klienta: płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
  4. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób: w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy. 

Realizacja Vouchera

  1.  Umówiony termin lotu może zostać przełożony przez Klienta najpóźniej 48h przed planowaną datą lotu. Po tym terminie voucher uważa się za zrealizowany.
  2. Ponoszą Państwo wyłączną odpowiedzialność za Voucher. Mikrolot.pl nie odpowiadają za zgubione lub skradzione Vouchery lub za odzyskiwanie numerów ofert lub kodów zabezpieczających.
  3. Mikroloty (motolotnie i samoloty ultralekkie) są przeznaczone do odbywania lotów w określonych warunkach pogodowych. Należy pamiętać, że decyzję o wylocie podejmuje pilot w oparciu o prognozę pogody i aktualne warunki panujące na lotnisku. Pilot zawsze może podjąć decyzję o rezygnacji z lotu – dlatego należy przygotować się na taką możliwość nawet po przybyciu na lotnisko.
  4. Udział w lotach mogą brać osoby, które skończyły 18 lat. W wypadku osób nieletnich wymagana jest zgoda ich prawnych opiekunów.
  5. Maksymalna waga pasażera to 120kg.
  6. Pasażer mający odbyć lot zapoznawczy powinien być ogólnie zdrowy. Nie należy latać w trakcie infekcji – szczególnie górnych dróg oddechowych, zapalenia ucha itd. Loty nie są wykonywane z osobami cierpiącymi na schorzenia powodujące możliwość wystąpienia niekontrolowanej utraty przytomności (np. epilepsja, narkolepsja).
  7. Loty nie są wykonywane z osobami, które spożywały alkohol (nawet małe ilości) lub środki odurzające.
  8. UWAGA! Na lot motolotnią – ze względów bezpieczeństwa – nie zabieramy żadnych przedmiotów między innymi: kamer, aparatów, telefonów, kluczy, monet, chusteczek, szalików itp. Takie przedmioty upuszczone w trakcie lotu zawsze wpadają w pracujące śmigło, co skutkuje zniszczeniem śmigła i silnika i lądowanie awaryjne. Jeśli chcesz mieć pamiątkę z lotu zapytaj personel o nagrywanie lotu kamerą  trwale przytwierdzoną do skrzydła motolotni. Jest to opcja odpłatna.
  9.  Na pokład samolotu można zabrać telefon, mały aparat lub kamerę.
  10. Nawet jeżeli silnik nie pracuje – w żadnym wypadku nie dotykaj śmigła i nie stawaj w jego pobliżu.
  11. Do motolotni czy samolotu wsiadasz i wysiadasz wyłącznie w asyście i na polecenie pilota lub personelu naziemnego.
  12. Wyłącznie pilot zapina Twoje pasy bezpieczeństwa. W żadnym momencie lotu nie wolno Ci przy nich manipulować.
  13. Po zatrzymaniu motolotni czy samolotu i wyłączeniu silnika pilot sam rozepnie Twoje pasy bezpieczeństwa i pomoże Ci wysiąść.
  14. Nigdy nie dotykaj i nie zmieniaj pozycji jakichkolwiek wyłączników, pokręteł, suwaków czy zatrzasków.
  15. Nigdy nie dotykaj żadnych elementów silnika – nawet gdy nie pracuje. Poszczególne elementy napędu rozgrzewają się nawet do kilkuset stopni i pozostają gorące przez długi czas po zakończeniu pracy.
  16. Na lot motolotnią, bez względu na porę roku i temperaturę zewnętrzną załóż strój, który zasłoni wszystkie części ciała z wyjątkiem głowy (na głowę założysz kominiarkę oraz kask). Nawet w upale nie powinno się latać w krótkich spodenkach czy koszulce z krótkim rękawem – pęd powietrza może skutecznie dać się we znaki.
  17. Na lot samolotem zalecamy ubiór sportowy dopasowany do pory roku.
  18. Zamknij wszystkie kieszenie z zamkiem, z pozostałych usuń drobne przedmioty jak klucze, monety, portfele, chusteczki higieniczne, telefony itd.
  19. Nie zakładaj szalika.
  20. Starannie zasznuruj buty. Lot na motolotni w klapkach lub innym obuwiu, które może się swobodnie zsunąć jest zabroniony.
  21. O rozpoczęciu startu i lądowania poinformuje Cię pilot, jednocześnie sprawdzi Twoją gotowość.
  22. Poinformuj pilota w sytuacji kiedy poczujesz się źle lub zauważysz niebezpieczeństwo.
  23. Pamiętaj, że statek powietrzny nie może natychmiast się zatrzymać. Bezpieczne lądowanie wymaga określonej procedury podejścia do lądowania. W locie bezpośrednio nad lotniskiem zajmuje to 3 – 4 minuty. W locie po trasie – konieczny jest dolot do lotniska.
  24. Możesz wybrać jedną z zaproponowanych przez pilota tras. Ze względu na zajęcia przestrzeni powietrznej przez innych użytkowników (m.in. wojsko, lotniska kontrolowane) nie zawsze możemy polecieć tam gdzie chcesz.
  25. W trakcie lotu będziesz mógł porozumiewać się z pilotem za pośrednictwem interkomu. Będziesz też słyszał komunikację pomiędzy pilotem, a organami kontroli i informacji
  26. Pamiętaj, że mikrofon powinien znajdować się bardzo blisko ust. W trakcie lotu wypowiadaj się wyraźnie i głośno. Jeżeli słyszysz swój głos w słuchawkach, to pilot też Cię słyszy.
  27. W wypadku braku możliwości komunikacji z pilotem za pośrednictwem interkomu możesz użyć gestów ręką, gdzie uniesiony do góry kciuk oznacza: tak, ok, wszystko w porządku, natomiast kciuk skierowany do dołu oznacza: nie, nie jest w porządku – lądujemy.
  28. Zarówno samolot ultralekki jak i motolotnia w wypadku awarii silnika bez przeszkód poruszają się lotem ślizgowym ku ziemi. Pilot w trakcie lotu planuje trasę tak, żeby w wypadku takiej awarii wylądować w terenie przygodnym (pole, łąka). Sytuacje takie zdarzają się niezmiernie rzadko.
  29. Pamiętaj, że też wpływasz bezpośrednio na bezpieczeństwo lotu. Nie ściągaj z dłoni rękawiczek, nie odpinaj kasku. Jeśli cokolwiek upuścisz uszkodzisz śmigło i silnik zgaśnie.
  30. W przypadku awarii silnika zachowaj spokój i wykonuj polecenia pilota. Lądowanie przebiega identycznie jak w procedurze z silnikiem.

10 Prawo odstąpienia od umowy

  1. Klient może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Klientowi lub wskazanej przez niego osobie innej.
  3. Klient może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Klienta oświadczenia przed upływem tego terminu.
  4. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy 
  5. W przypadku przesłania oświadczenia przez Klienta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi na podany przez Klienta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  6. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
  7. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Klientowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
  8. Niezrealizowanie Vouchera w okresie jego ważności oznacza odstąpienie od umowy oraz wygaśnięcie wszelkich praw z nią związanych. W szczególności powoduje brak możliwości realizacji i z tego tytułu nie przysługują Klientowi żadne roszczenia, w szczególności roszczenie o zwrot zapłaconej ceny.
  9. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
  10. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  11. Klient powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Klient odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
  12. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
  13. Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  14. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do Umowy:
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
  • o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
  • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  • o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym.

11 Reklamacja i gwarancja

  1. Umową Sprzedaży objęte są indywidualne Vouchery.
  2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
  3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
  4. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
  5. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
  6. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.
  7. Sprzedawca odpowie na prawidłowo dostarczoną reklamację od klienta w terminie 10 dni roboczych.

12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  2. Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
  3. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
  4. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą.
  5. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika Klient ów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Klientów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

13 Dane osobowe w Sklepie internetowym

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
  3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
  4. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Sprzedawca udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Sprzedawcy.
  5. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Sprzedawca udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
  6. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

14 Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
  4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

ADRES

Mikrolot Przemysław Jurkiewicz
ul. Łyskowskiego 40b/27,
87-100 Toruń
NIP: 879-242-11-57

KONTAKT

Rezerwacja lotów
tel.: +48 530 966 735

Szkolenia lotnicze i sprzedaż
tel: +48 512 142 587

e-mail: mikrolot@mikrolot.pl

OFERTA

INFO

Copyright Mikrolot 2024 – Powered by: Design-it | Codebees