Regulamin
1 Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy Mikrolot, dostępny pod adresem internetowym www.mikrolot.pl , prowadzony jest przez Przemysława Jurkiewicza MIKROLOT, ul. Łyskowskiego 40b/27, 87-100 Toruń, NIP: 879-242-11-57
- Niniejszy regulamin skierowany jest do Klientów i określa zasady i tryb zawierania z Klientem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
2 Definicje
- Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą MIKROLOT – Przemysław Jurkiewicz
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.mikrolot.pl
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
- Voucher – dokument potwierdzający zawarcie umowy i uprawniający jego okaziciela do wykorzystania na usługę określoną w tym dokumencie. Voucher w formie elektronicznej wysyłany jest na wskazany adres mailowy po zaksięgowaniu wpłaty lub voucher wydrukowany odbierany w siedzibie firmy w Gostkowie.
- Okres ważności vouchera – czas, w którym Voucher musi zostać zarezerwowany uwzględniając termin rezerwacji oraz faktycznie zrealizowany. Po upływie tego okresu wykorzystanie zapłaconej kwoty za voucher nie jest możliwe. Okres ważności vouchera jest wpisany na voucherze i wynosi minimum 6 miesięcy.
3 Kontakt ze Sklepem
- Adres e-mail Sprzedawcy: mikrolot@mikrolot.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: 530 966 735
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 61 1500 1751 1217 5003 9606 0000
4 Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia. Na potrzeby zamówienia konto klienta zostanie założone automatycznie. Parametry dostępu do konta (hasło) zostanie wysłane na podany adres e-mail.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
5 Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych Imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
6 Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
- zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
- jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu e-mail, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wpisać dane do faktury (jeśli potrzebne)
- kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie
7 Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności: Płatność przelewem na konto Sprzedawcy, Płatności elektroniczne (Przelewy24).
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.
8 Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta: płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób: w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
9 Realizacja Vouchera
- Umówiony termin lotu może zostać przełożony przez Klienta najpóźniej 48h przed planowaną datą lotu. Po tym terminie voucher uważa się za zrealizowany.
- Ponoszą Państwo wyłączną odpowiedzialność za Voucher. Mikrolot.pl nie odpowiadają za zgubione lub skradzione Vouchery lub za odzyskiwanie numerów ofert lub kodów zabezpieczających.
- Mikroloty (motolotnie i samoloty ultralekkie) są przeznaczone do odbywania lotów w określonych warunkach pogodowych. Należy pamiętać, że decyzję o wylocie podejmuje pilot w oparciu o prognozę pogody i aktualne warunki panujące na lotnisku. Pilot zawsze może podjąć decyzję o rezygnacji z lotu – dlatego należy przygotować się na taką możliwość nawet po przybyciu na lotnisko.
- Udział w lotach mogą brać osoby, które skończyły 18 lat. W wypadku osób nieletnich wymagana jest zgoda ich prawnych opiekunów.
- Maksymalna waga pasażera to 120kg.
- Pasażer mający odbyć lot zapoznawczy powinien być ogólnie zdrowy. Nie należy latać w trakcie infekcji – szczególnie górnych dróg oddechowych, zapalenia ucha itd. Loty nie są wykonywane z osobami cierpiącymi na schorzenia powodujące możliwość wystąpienia niekontrolowanej utraty przytomności (np. epilepsja, narkolepsja).
- Loty nie są wykonywane z osobami, które spożywały alkohol (nawet małe ilości) lub środki odurzające.
- UWAGA! Na lot motolotnią – ze względów bezpieczeństwa – nie zabieramy żadnych przedmiotów między innymi: kamer, aparatów, telefonów, kluczy, monet, chusteczek, szalików itp. Takie przedmioty upuszczone w trakcie lotu zawsze wpadają w pracujące śmigło, co skutkuje zniszczeniem śmigła i silnika i lądowanie awaryjne. Jeśli chcesz mieć pamiątkę z lotu zapytaj personel o nagrywanie lotu kamerą trwale przytwierdzoną do skrzydła motolotni. Jest to opcja odpłatna.
- Na pokład samolotu można zabrać telefon, mały aparat lub kamerę.
- Nawet jeżeli silnik nie pracuje – w żadnym wypadku nie dotykaj śmigła i nie stawaj w jego pobliżu.
- Do motolotni czy samolotu wsiadasz i wysiadasz wyłącznie w asyście i na polecenie pilota lub personelu naziemnego.
- Wyłącznie pilot zapina Twoje pasy bezpieczeństwa. W żadnym momencie lotu nie wolno Ci przy nich manipulować.
- Po zatrzymaniu motolotni czy samolotu i wyłączeniu silnika pilot sam rozepnie Twoje pasy bezpieczeństwa i pomoże Ci wysiąść.
- Nigdy nie dotykaj i nie zmieniaj pozycji jakichkolwiek wyłączników, pokręteł, suwaków czy zatrzasków.
- Nigdy nie dotykaj żadnych elementów silnika – nawet gdy nie pracuje. Poszczególne elementy napędu rozgrzewają się nawet do kilkuset stopni i pozostają gorące przez długi czas po zakończeniu pracy.
- Na lot motolotnią, bez względu na porę roku i temperaturę zewnętrzną załóż strój, który zasłoni wszystkie części ciała z wyjątkiem głowy (na głowę założysz kominiarkę oraz kask). Nawet w upale nie powinno się latać w krótkich spodenkach czy koszulce z krótkim rękawem – pęd powietrza może skutecznie dać się we znaki.
- Na lot samolotem zalecamy ubiór sportowy dopasowany do pory roku.
- Zamknij wszystkie kieszenie z zamkiem, z pozostałych usuń drobne przedmioty jak klucze, monety, portfele, chusteczki higieniczne, telefony itd.
- Nie zakładaj szalika.
- Starannie zasznuruj buty. Lot na motolotni w klapkach lub innym obuwiu, które może się swobodnie zsunąć jest zabroniony.
- O rozpoczęciu startu i lądowania poinformuje Cię pilot, jednocześnie sprawdzi Twoją gotowość.
- Poinformuj pilota w sytuacji kiedy poczujesz się źle lub zauważysz niebezpieczeństwo.
- Pamiętaj, że statek powietrzny nie może natychmiast się zatrzymać. Bezpieczne lądowanie wymaga określonej procedury podejścia do lądowania. W locie bezpośrednio nad lotniskiem zajmuje to 3 – 4 minuty. W locie po trasie – konieczny jest dolot do lotniska.
- Możesz wybrać jedną z zaproponowanych przez pilota tras. Ze względu na zajęcia przestrzeni powietrznej przez innych użytkowników (m.in. wojsko, lotniska kontrolowane) nie zawsze możemy polecieć tam gdzie chcesz.
- W trakcie lotu będziesz mógł porozumiewać się z pilotem za pośrednictwem interkomu. Będziesz też słyszał komunikację pomiędzy pilotem, a organami kontroli i informacji
- Pamiętaj, że mikrofon powinien znajdować się bardzo blisko ust. W trakcie lotu wypowiadaj się wyraźnie i głośno. Jeżeli słyszysz swój głos w słuchawkach, to pilot też Cię słyszy.
- W wypadku braku możliwości komunikacji z pilotem za pośrednictwem interkomu możesz użyć gestów ręką, gdzie uniesiony do góry kciuk oznacza: tak, ok, wszystko w porządku, natomiast kciuk skierowany do dołu oznacza: nie, nie jest w porządku – lądujemy.
- Zarówno samolot ultralekki jak i motolotnia w wypadku awarii silnika bez przeszkód poruszają się lotem ślizgowym ku ziemi. Pilot w trakcie lotu planuje trasę tak, żeby w wypadku takiej awarii wylądować w terenie przygodnym (pole, łąka). Sytuacje takie zdarzają się niezmiernie rzadko.
- Pamiętaj, że też wpływasz bezpośrednio na bezpieczeństwo lotu. Nie ściągaj z dłoni rękawiczek, nie odpinaj kasku. Jeśli cokolwiek upuścisz uszkodzisz śmigło i silnik zgaśnie.
- W przypadku awarii silnika zachowaj spokój i wykonuj polecenia pilota. Lądowanie przebiega identycznie jak w procedurze z silnikiem.
10 Prawo odstąpienia od umowy
- Klient może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Klientowi lub wskazanej przez niego osobie innej.
- Klient może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Klienta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Klienta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi na podany przez Klienta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Klientowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Niezrealizowanie Vouchera w okresie jego ważności oznacza odstąpienie od umowy oraz wygaśnięcie wszelkich praw z nią związanych. W szczególności powoduje brak możliwości realizacji i z tego tytułu nie przysługują Klientowi żadne roszczenia, w szczególności roszczenie o zwrot zapłaconej ceny.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klient powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Klient odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym.
11 Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są indywidualne Vouchery.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.
- Sprzedawca odpowie na prawidłowo dostarczoną reklamację od klienta w terminie 10 dni roboczych.
12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą.
- Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika Klient ów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Klientów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
13 Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Sprzedawca udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Sprzedawcy.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Sprzedawca udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
14 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.