150-188 km/h ( w zależności od konfiguracji śmigło-silnik )
Solidny, niezawodny, ekonomiczny.
Savage Cruiser jest następcą pierwszego modelu Savage Classic, który był pierwszym samolotem w ofercie firmy Zlin Aviation. W stosunku do swojego protoplasty, Cruiser został przeprojektowany i ulepszony. Na deskę kreślarską ponownie trafiły osłony silnika, dolna część kadłuba wraz z usterzeniem ogonowym oraz przeszklenie kabiny. Przeprojektowano końcówki skrzydeł i lotki oraz podwozie wraz z aerodynamicznymi osłonami kół. Wszystkie te zmiany konstrukcyjne wraz z nowymi schematami malowania nadały Cruiser-owi unikalny wygląd i charakter, który wyróżnia go spośród innych typów samolotów. To samolot koło którego nie da się przejść obojętnie. Swoją klasyczną, elegancką sylwetką zawsze wzbudza emocje pilotów. Cruiser to klasyka w nowoczesnym wydaniu przy jednoczesnym zmniejszonym oporze aerodynamicznym, co przekłada się na jego dobre osiągi, a w szczególności na wysoką prędkość przelotową. Jest solidny, niezawodny, ekonomiczny i przetestowany przez tysiące pilotów na całym świecie. Znakomicie sprawdza się w przelotach trasowych, rekreacji lotniczej oraz bardzo chętnie wykorzystywany jest jako samolot holujący w aeroklubach. Savage Cruiser zaskoczy Cię swoimi walorami użytkowymi i właściwościami pilotażowymi!
Solidny, niezawodny, ekonomiczny.
Savage Cruiser jest następcą pierwszego modelu Savage Classic, który był pierwszym samolotem w ofercie firmy Zlin Aviation. W stosunku do swojego protoplasty, Cruiser został przeprojektowany i ulepszony. Na deskę kreślarską ponownie trafiły osłony silnika, dolna część kadłuba wraz z usterzeniem ogonowym oraz przeszklenie kabiny. Przeprojektowano końcówki skrzydeł i lotki oraz podwozie wraz z aerodynamicznymi osłonami kół. Wszystkie te zmiany konstrukcyjne wraz z nowymi schematami malowania nadały Cruiser-owi unikalny wygląd i charakter, który wyróżnia go spośród innych typów samolotów. To samolot koło którego nie da się przejść obojętnie. Swoją klasyczną, elegancką sylwetką zawsze wzbudza emocje pilotów. Cruiser to klasyka w nowoczesnym wydaniu przy jednoczesnym zmniejszonym oporze aerodynamicznym, co przekłada się na jego dobre osiągi, a w szczególności na wysoką prędkość przelotową. Jest solidny, niezawodny, ekonomiczny i przetestowany przez tysiące pilotów na całym świecie. Znakomicie sprawdza się w przelotach trasowych, rekreacji lotniczej oraz bardzo chętnie wykorzystywany jest jako samolot holujący w aeroklubach. Savage Cruiser zaskoczy Cię swoimi walorami użytkowymi i właściwościami pilotażowymi!
Specyfikacja
Specyfikacja
Filmy

Screenshot

Screenshot
Najczęstsze pytania o Savage Cruiser?
Czym różni się samolot ultralekki Savage Cruiser od Savage Cub?
Samolot ultralekki Savage Cruiser ma wiele wspólnych cech z Cub –em. Obydwa samoloty mają terenowy charakter i świetnie nadają się do bushflyingu. Savage Cruiser może być również skonfigurowany w wersji do przelotów. Żeby zwiększyć prędkość przelotową, samolot wyposażony jest między innymi w małe koła osłonięte owiewkami, krótsze oprofilowane golenie podwozia głównego, mniejsze, bardziej aerodynamiczne maski silnika oraz przelotowe śmigło.
Czy start i lądowanie samolotem z tylnym kółkiem jest trudniejsze?
Na pewno jest nieco inne w porównaniu do samolotu z tzw. przednim kółkiem. Przy startach i lądowaniach w łożu wiatru lub w bezwietrznych warunkach lądowanie jest bardzo łatwe. Przy silnym bocznym wietrze pilot musi przypilnować kierunku i unikać przyziemienia z trawersem. Różnic jest kilka m.in. w samolotach Zlin siedzimy wyżej i centralnie w osi podłużnej samolotu, a maska samolotu jest zadarta. Poznanie różnic oraz przeszkolenie na typ zajmuje średnio ok. 3 h lotu plus krótkie szkolenie teoretyczne. Każdy pilot kupujący samolot marki Zlin Aviation będzie przeszkolony przez naszych instruktorów na samolot z tylnym kółkiem w ramach Ośrodka Szkolenia Lotniczego, który działa w Gostkowie k. Torunia (województwo kujawsko-pomorskie).
Jakie uprawnienia są potrzebne do pilotowania samolotów ultralekkich?
Do pilotowania samolotów ultralekkich wymagane jest świadectwo kwalifikacji pilota samolotu ultralekkiego UACP. Takie uprawnienie można zdobyć w Ośrodku Szkolenia Lotniczego Mikrolot (okolice Torunia, województwo kujawsko-pomorskie). Czas szkolenia to ok. 60 h zajęć teoretycznych i ok. 28 h szkolenia w locie.
Gdzie mogę lądować latając swoim samolotem ultralekkim?
Samoloty ultralekkie mogą korzystać ze wszystkich publicznych portów lotniczych, lotnisk oraz lądowisk których jest w Polsce kilkaset. Dodatkowo samoloty ultralekkie mogą wykonywać operacje z innych terenów, które nie są ewidencjonowane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Wystarczy, że działka, na której chcemy wylądować ma odpowiednie wymiary (długość i szerokość) pozwalające na bezpieczne wykonanie startu i lądowania oraz pod warunkiem, że uzyskamy zgodę właściciela nieruchomości.
Jaka jest wymagana długość pasa dla startu i lądowania samolotu Savage Cruiser?
Savage Cruiser jest samolotem, który może się pochwalić jednym z najkrótszych startów wśród lekkich samolotów. W sprzyjających warunkach długość rozbiegu może wynosić jedynie 30 m. Dla bezpiecznego wykonywania operacji startu i lądowania przy pełnej masie startowej pas o rozmiarach 300 m x 20 m będzie wystarczający i zapewni duży margines bezpieczeństwa.
Czy samoloty ultralekki są bezpieczne?
Tak, samoloty ultralekkie są bardzo bezpieczne. Składa się na to wiele czynników, począwszy od projektowania, poprzez proces produkcji, badań wytrzymałości, prób w locie, a kończąc na certyfikacji. Samoloty ultralekkie muszą spełniać wymagania techniczne nadzorów różnych państw. Samoloty marki Zlin Aviation są wyposażane w niezawodne silniki lotnicze firmy Rotax oraz spadochronowe systemy ratunkowe.
Ile kosztuje utrzymanie samolotu ultralekkiego i jak często trzeba robić przeglądy?
Na koszty utrzymania samolotu ultralekkiego składają się koszty obsługi technicznej, koszty corocznej oceny zdatności i obowiązkowego ubezpieczenia OC oraz nieobowiązkowego ubezpieczenia Aerocasco. Obsługę techniczną wykonuje się co 100 h lub raz w roku. Cena tej usługi będzie wynikała z zakresu obsługi, zużycia lub wieku poszczególnych elementów płatowca, silnika i śmigła. Przedłużenie zdatności do lotu to cena ok. 1000 zł, koszt ubezpieczenia OC ok. 2000 zł, a ubezpieczenie AC ok. 3% wartości samolotu ultralekkiego.
Na jakim paliwie latają samoloty ultralekkie?
Samoloty ultralekkie mogą latać na benzynie samochodowej PB 95 i PB 98 ale również na paliwie lotniczym AVGAS.
Czy przy zakupie samolotu ultralekkiego można odliczyć podatek VAT?
Jeżeli samolot ultralekki będzie wykorzystany w działalności gospodarczej można odliczyć w całości podatek VAT.
Jak długo czeka się na nowy samolot?
Na nowy samolot Savage Cruiser, Cub lub Norden czeka się ok. 12 miesięcy.
Chcę zakupić używany samolot ultralekki. Czy mogę liczyć na pomoc przy rejestracji, obsługę techniczną i przeszkolenie?
Tak. Posiadamy w naszej ofercie również samoloty używane, na które udzielana jest gwarancja. Jeśli klient chce nabyć samolot spoza naszej oferty możemy pomóc w ocenie jego stanu technicznego i ocenie dokumentacji, sprowadzeniu, rejestracji, obsłudze technicznej i przeszkoleniu w locie.
Gdzie można zapoznać się z samolotem ultralekkim Savage Cruiser?
Większość oferowanych przez nas modeli samolotów jest dostępna na lądowisku Gostkowo koło Torunia (województwo kujawsko-pomorskie). Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i umówienia się na prezentację oraz lot zapoznawczy.
Gdzie można serwisować samoloty ultralekkie?
Prowadzimy obsługę techniczną samolotów ultralekkich Zlin Aviation w naszym hangarze serwisowym na lądowisku w Gostkowie koło Torunia (województwo kujawsko-pomorskie). Jeżeli samolot jest w stanie nielotnym możemy zapewnić serwis w miejscu jego hangarowania na terenie całej Polski. Dodatkowo obsługujemy samoloty ultralekkie Pipistrel Virus, Virus SW, Sinus, Alpha Trainer, Aeroprakt A22, Aeroprakt A32, Ekolot Topaz, Junior, Tecnam, Evektor i wiele innych.
Charakterystyka
Silnik |
W standardzie: Rotax 912 ULS 100 KM |
Pojemność zbiornika paliwa |
W standardzie: 68 litrów
|
Śmigło |
W standardzie: Drewniane 183 cm
|
Wymiary
Rozpiętość skrzydeł |
9,45 m |
Długość |
6,51 m |
Wysokość |
2,03 m |
Powierzchnia skrzydła |
14,2 m2 |
Cięciwa skrzydła |
1,56 m |
Szerokość kabiny |
0, 69 m |
Szerokość podwozia |
1,80 m |
Masa
Maksymalna masa startowa |
560 kg |
Wersja podstawowa bez obciążenia |
305 kg |
Ładowność |
255 kg |
Maksymalne obciążenie skrzydła |
39kg/m2 |
Współczynnik obciążenia |
+6/ -3 G |
Osiągi
VNE |
205 km/h |
Maksymalna prędkość lotu poziomego |
188 km/h |
Prędkość przelotowa |
150 km/h |
Szybkość wznoszenia |
4,5 m/s |
Minimalna prędkość lotu z pełnymi klapami |
60 km/h |
Pułap praktyczny |
4200 m |
Długotrwałość lotu (zbiorniki 68l) |
Do 4 h z rezerwą 30 minut |
Zasięg przy 65% mocy |
500 km |
Długość rozbiegu (jeden pilot) |
< 50 m |
Długość rozbiegu (MTOW) |
<85 m |
Maksymalna składowa boczna do startu/lądowania |
25 km/h (6,8 m/s) |